Træningen går fint, countdown til sæson start...

2014-02-07 21:58

Hej med jer.

Fandt lige et lille "hul" i tidsskemaet til at få lavet en blog.
Træningen går godt, og der er fokus på wedgegamet/pitching. Jeg er kommet et godt stykke med de tekniske ændringer der er nødvendige, hvis jeg skal være stabil med min wedge. Nu skal jeg til at teste det af i praksis udenfor gennem nogle tests. Sneen er ved at være væk, så det er perfekt :-)
Træningen udenfor golfbanen/træningsbanen går rigtig rigtig godt. Jeg føler mig bomstærk i øjeblikket og får virkelig trænet bedre end nogensinde i fitness pt. har rigtig meget lyst til at stige hvergang og løbe hurtigere hver gang så der bliver gået til vaflerne ;-)

Om en god uges tid pakker jeg igen taskerne og tager for alvor hul på 2014 sæsonen. Den kickstartes på Lumine ved Barcelona. Her afholder Nordea Touren to turneringer i stil med det Ecco arrangerer på La Manga i marts. Det bliver godt at komme igang, men ærligt talt så ved jeg ikke helt hvor jeg står henne formmæssigt. Jeg føler jeg rammer gode perioder i træningen, hvor jeg rammer kuglen lækkert og jeg får også holdt det korte nogenlunde ved lige, ihvertfald så godt som man nu kan indendørs. Jeg var ikke særlig begejstret i USA over niveauet på banen, men jeg ved også at der er forskel på at spille 18 huller på en træningslejr og så på at spille med et scorekort i lommen når der er penge og point at spille om. Jeg tror på det i høj grad handler om at være det rigtige sted mentalt når vi går igang, fremfor at spekulere på formen. Jeg må spille med det jeg har når turneringen starter, og hvem ved - måske er det fuld fart fra sæsonstart, måske er det survivor. We´ll see :-)
Men jeg syntes faktisk jeg har trænet mere og hårdere i år op til 2014 sæsonen end jeg har gjort tidligere. Det er bare svært at måle på om det går frem ad med tingene når 85 % af træningen foregår indendørs. Jeg har haft som mål med træningen at få væsentligt flere timer ind i det en jeg plejer og det har jeg fået gjort, så nu bliver det spændende at se om der er kortere vej til god form når det gælder ;-)

God weekend!

Sportslige Hilsner fra Rasmus Hjelm