Tilbage ved tastaturet - længe siden :-)

2015-08-30 11:29

Hej Folkens.

 

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er ved at blive gammel, eller om turneringerne ligger meget tættere end de plejer, men jeg har virkelig ikke følt der har været tid til at sætte mig ned og skrive lidt. Jeg håber i har fulgt med på min facebook side, hvor der trods hektisk program bliver skrevet lidt i ny og næ, samt lagt lidt billeder og sving op :-)

 

Det er jo vildt lang tid siden jeg har skrevet her sidst, så jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. Derfor starter jeg lige med noget helt nyt, som igår kunne "vinges af" som et nået delmål for sæsonen. Det er sådan at de bedste 6 på Nordic League pr. 3 september får lov til at springe First Stage over på Tourskolen, og det er glædeligt at kunne skrive at jeg tog det sidste mandat i den forbindelse. Det er ret vigtigt, da First Stage bliver spillet på 4 forskellige datoer på 4 forskellige baner, hvor alle 4 konflikter med Freja Final Four, som er slutspurten på Nordic League. Dermed får jeg én turnering mere at spille end dem bag mig på listen, hvilket er en stor fordel. Endvidere bliver tourskolen ca. 10.000 kr. billigere, så det er dejligt :-) 

 

Jeg har spillet stabilt siden sidst jeg opdaterede bloggen, hvor jeg lå nummer 13 på Nordic Golf League Ranking. Et par gode uger i Finland med en 2. plads og en 8. plads til følge sendte mig ind i top 5. Efterfølgende er det blevet til T41, T4, T11 og T45. Det er som om de sidste procenter lige mangler når jeg har chancerne for sejr. Fire førerbolde har jeg spillet mig til, og to gange tee´et ud i næst sidste gruppe. Dog mangler sejren stadig og det ærger mig lidt. Det kan der stadig laves om på, og jeg tror på at det nok skal lykkes! Jeg tror på at jeg med stabilt spil resten af sæsoen (6 turneringer tilbage) kan spille mig ind i T5. Pt ligger jeg nummer 6, men det er pokkers tæt, og det er vel egentlig kun nummer 1 (Tapio Pulkanen) der er sikret i top 5 nu. Jeg har indspillet lige over 24.000 €, og målet er at indspille 10.000 € for de sidste 6 turneringer - så burde T5 være en realitet!

 

I sidste uge var jeg igen i år med i Made in Denmark, og lad mig lige slå fast, at oplevelsen af at spille foran et dansk publikum er helt specielt, og tusind tak til alle de folk der valgte at følge mig, nu hvor der var så mange andre stjerner i Himmerland. Hul 16 er simpelthen for fedt :-) Jeg var så heldig/dygtig at slå den til givet birdie på anden dagen, og jublen fra tilskuerne da bolden nærmede sig hullet var helt vild. Man er ikke i tvivl om at man har slået et godt slag :-) Desværre ende med med et misset cut med ét sølle slag, hvilket især var ærgerligt da jeg på mit 14 hul (hul 5) på forunderlig vis mistede en bold bag ved green. Ganske vist var der noget høj græs deromme, men der stod vel 50-60 folk deroppe da min bold dumpede ned, og jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg 5 minutter senere måtte gå "the walk of shame" tilbage og slå en ny bold med et 9 jern i hånden :-( MEGET MEGET skuffende. Efterfølgende fik jeg at vide, at der med høj sandsynlighed var en lille pige der havde samlet bolen op og lagt den igen. Den blev fundet efter de 5 minutter var gået og jeg var på vej ned på af fairway for at reloade, et sted hvor den lå helt ok og ret åbent. Det gør lidt ondt at få at vide, og det gør ekstra svært at ende med at miste cuttet med mindst mulige margin. Men sådan er det, og den er alt sammen en del af spillet. Det sker for alle. Jeg gjorde en god figur i første runde, hvor jeg spillede rigtig god golf! I anden runde var mine jernslag helt ude i hampen.

 

I den kommende uge skal vi spille i Kokkedal. Det bliver helt rart at kunne bo hjemme. Jeg er glad for banen, så jeg regner med at blande mig i toppen :-)

 

God søndag.

 

Hjelm