T8 i Czech :-)

2012-10-15 09:23

Jeg er fuld af selvtillid pt, og det er skønt. Det er noget andet at stå på første tee og tænke på hvilke muligehder der ligger foran, end på at det kan gå galt der, der og der :-)
Ikke at det har været sådan i år, men jeg mærker alligevel en god udvikling på det personlige og mentale plan pt. Jeg er belvet bedre til at tage en dyb indånding og tænke på hvor fedt det egentlig er at være i mine sko, fremfor at lade en øget hjerte puls frembringe det der minder om frygt for at fejle eller nervøsitet. Det er fedt, og jeg nyder den periode jeg er i pt.  
Efter jeg spillede mig i omspil i Himmerland (blev dog slået), og blev 8 på tourskolens første stage i Portugal syntes jeg at jeg fik fulgt op på dette på en rigtig god måde. Bogeyfri første runde (-5) i 67 slag, hvor jeg var i kontrol hele vejen rundt! At følge om med runderne 69 og 67 igen var meget tilfredsstillende, og at skulle spille i næst sidste bold på CT om søndagen var fedt. Så ved man at man har gjort noget rigtigt og at man ikke er helt tabt bag vognen til det der golf :-)
Finalerunden blev en smule anderledes, mange forstyrrelser fra publikum og kamerafolk. Jeg havde desuden næste uges turnering i København i hovedet, som jeg gernve ville med i. Men jeg var ikke på listen over personer der fik en invitaion, af uvisse årsager, trods god formkurve og nylige gode resultater i bagagen. Heldigvis så kunne jeg selv sørge for at spille mig med i denne, via en T10 i Czech. Det gjorde jeg, hvilket var et af mine tre delmål inden sidste runde.

1) At nyde det - bestod :-)
2) At lave så mange birdies som muligt - lavede "kun" to (men ingen bogeys) så bestod vel lige akkurat ;-)
3) At holde mig i T10 som altid giver adgang til næste uges turnering (i mit sted, CT på Royal) - Jeg blev 8´er så det var rigtig fint. Skønt at tage ansvaret for deltagelse på Royal Copenhagen i egne hænder. Det er bare lidt sejere!

Jeg spillede ikke så godt sidste dag som jeg gjorde de første 3 dage, så scoren var rimelig nok. Der var nogle løse drives og jeg fik den ikke rigtigt tæt på. Men når man så går og spiller med Joachim B Hansen, så må man lige indse, at uanset hvor langt man er fra pinden, så kan den stadig sænkes. Jeg er meget imponeret over Joachim, og jeg ved at han får succes på Europatouren næste år. jeg har ALDRIG spillet med en der oser af så meget tillid til sig selv og tro på at alle putts kan holes. Det var en fornøjelse at se, og det inspirerede mig. Jeg skal ind og arbejde med indgangen til putningen. Jeg skal se mulighederne og ikke begrænse dem. Joachim slår mig med 6 slag i sidste runde, nok spillede han bedre tee til green, men ikke 6 slag bedre. Selvom putteren bliver bedre og bedre, så er det altså der, der skal sættes ind. Jeg havde ingen 3 putts i sidste uge, og kun to bogeys :-) Det er en god start på vej mod lav scoring! 
Jeg spiller som sagt ikke godt sidste dag, men rammer alligevel 15 greens in regulation - så er bundniveauet ved at være der hvor det skal være. Og med et godt kort spil, så er det svært at lave over par :-)

Nu nyder jeg lige en fridag, inden jeg kører mod København i morgen for at få prøvespillet Royal og så ellers skal jeg bare gøre mig klar til torsdag, hvor vi starter. Jeg har hørt at banen er svær og lang, så det er dejligt. Den bane i Czech Rep. var faktisk også lang, men grens var så bløde at selv om man slog 3 jern ind til dem, så stoppede de på 1 m. Håber det er anderledes på Royal. En vinderscore på 24 under (Hartø) på en bane på 6700 meter er lidt vildt syntes jeg. Det kan kun lade sig gøre, med bløde greens, som faktisk ikke spandt særlig meget. Perfekt kombinatiomn for lave scores åbenbart, hahaha... Kom selv til 15 under, hvilket er personlig rekord på 4 runder :-) Jeg er godt tilfreds med ugen. Fik mig også spillet ind i T120, som betyder at jeg som minimum har cat. 11 næste år på CT. Dejligt, men jeg påtænker at få mig et endnu bedre et via tourskolen ;-)
Nu skal jeg lige spille 4 runder på Royal først, så begynder vi at tænke på tourskoen... 


Jeg glæder mig til torsdag og håber at vi undgår kulde, regn og morgen frost således Danmark og Royal Copenhagen tager sig godt ud for "gæsterne" ;-)

Rasmus