T34 på Royal

2012-10-21 19:19

 Det er svært ikke at være en smule skuffet og man har vel lyst til bare at glemme idag, men det ville være dumt. Trods 76 slag, så var dagen idag faktisk ret positiv, det har hele weekenden været sådan set. Jeg har virkelig haft chancerne til at lave røde tal over weekenden og være med i toppen, men jeg så bare ingen linjer godt nok de sidste to dage. Spillet var godt, særligt min driving var god, hvilket er en af nøglerne på Royal. Derfor er det også vanvittigt at jeg skriver under på 76 slag (+5) idag og falder 25 pladser bagud, Alene 18 hul kostede vel 15 placeringer :-( 
Set i bakspejlet så gjord ejeg mange ting rigtigt og det er jeg nød til at hæfte mig ved. Jeg kunne godt mærke at jeg var ved at være udkørt op til weekenden, men det har ikke påvirket spillet, måske fokus i ny og næ, men så alligevel så har jeg været rigtig god til at nulstille efter et bad break, og dem syntes jeg jeg har fået et par stykker af over weekenden... 
Idag mister jeg kun en fairway, og det er vel kun Broberg der kan sige han har gjort det samme (antager jeg). Min driving og mit spil er og hører til i toppen af Challenge Touren, men min green reading og putting var bare for dårlig i weekenden - kort og godt! Og ja så kmmmer der lige en sang fra de varme lande om held/uheld, hvor jeg nok hæfter mig for den mindre sjove af de to idag. To huller koster 5 slag, og det er vel og mærket fra midt fairway!!! Jeg er 1 m kort på begge slag fra at være hhv. på green til en god birdie chance på hul 11 (laver dobbeltbogey fra green bunkeren - utrolig dårligt leje) og tilsvarende kort på 18 hul (sendte en bold i vandet). Jeg må nok se ind ad på 18 hul, og sige at det var en course management fejl der kostede, da jeg efter et fint tee slag efterlader mig selv med 212 meter til pinden over vand på par 4 hullet. Slog 2 jern fra tee som i de andre runder, men en ny vind (modvind) og koldt vejr efterlod mig med alt for langt approach. Et ellers godt ramt 2 jern kunne ikke flyve de 190 meter over vand jeg skulle carry bolden for at var tør. Jeg burde have slået en driver fra tee. I de foregående runder har jeg haft fra 170 til 185 meter til pinden i en lille medvind....! At det resulterer i 7 slag på hullet var brænd ærgerligt, og jeg var simlpelthen og er stadig meget skuffet over dagens resultat. Der går nok lige nogle timer endnu, førend den er helt væk igen.

Det skal ikke ændre på mit syn på sagen, på mit spillemæssige niveau og formåen, for det er absolut godt nok pt. Den sidste måned/halvanden har været rigtig godt og det hæfter jeg mig ved. at tee bolden op søndag som nummer 9, i det felt der var til start på Royal er absolut godkendt, og i de forgangne uger har jeg været i T10 fra start til slut, højt niveau over lang tid, og idag ødelægger ikke min selvtillid, det gør bare ondt at prøve på egen krop. Golf er underligt, men det er nok derfor vi elsker det :-)

Stor ros til frivillige på Royal og til de mange tilskuere, som gjorde turneringen endnu federe for os som spillere. Rigtig flot fremmøde og super support! 

Jeg tror stadig på at jeg kommer til at gøre det godt på tourskolen om godt 2 uger, og regner med at være en del af toppen igen der :-) Jeg kender banen godt, og jeg syntes den passer rigtig godt til mit spil pt. Slår gode lange drives, som kan give mange nemme birdies på Las Colinas :-)
Jeg har vel ca. 10 runder erfaring på banen, så det er bestemt også en ting der taler for at det nok skal blive godt!

God søndag herfra!