Slut på 2015.

2015-11-12 09:42

Så sluttede golfsæsonen 2015 - lidt før tid - men sådan er det og jeg kigger tilbage på en flot sæson.

Jeg er naturligvis skuffet over ikke at komme videre fra second stage på Las Colinas, hvor jeg spillede i sidste uge. Det er en bane der passer mig fint, og en bane jeg har styr på. Alligevel lykkedes det ikke, og jeg måtte tirsdag morgen (alt for tidligt) køre til Alicante Lufthavn og flyve hjem. Runder i 69, 73,72 og 69  - samlet minus to, var 4 slag for meget til videre avancement. 4 slag lyder umiddelbart af meget, men havde man set mine runder så var det marginalt. Det er jo bare et slag pr. runde, og med tanke på at jeg ikke kunne købe et putt hele ugen, og faktisk kun holede ét putt udenfor 3 meter for birdie (blev dog en eagle) så er det klart at man er skuffet over ikke at hole lidt mere på greens. Jeg spillede ikke mit bedste, faktisk langt fra, men jeg satte, set over 72 huller, rigeligt med birdiechancer op, for nemt at kunne gå videre til final Stage uden at putte fantastisk. Det er møg hamrende ærgerligt, at putteren svigtede, men der er altså mange putts der er tæt på og jeg havde mange hulkanter over fire dage. Tæt på viste sig alligevel at være langt fra da regnestykket blev gjort op - øv :-(

 

For at vende tilbage til sæsonen på Nordic League, ja så satte jeg personlig rekord indtjeningsmæssigt, og var eneste spiller i Top10 på listen uden en sejr. Jeg havde således hele 14 spillere bag mig på listen der i løbet af året havde vundet en eller flere turneringer. Det bevidner et højt bundnveau, som jeg har haft fokus på og som jeg er lykkedes med 100%! At jeg ikke har vundet i år er  mig en gåde, og det er vel et eller andet sted der "fejlen" ligger, hvis man skal snakke om hvorfor jeg ikke slutter i top5 på Nordic League. Jeg har haft 4-5 store chancer, og burde ha taget en eller to af dem undervejs. Sådan er det, og det er virkelig små marginaler der gør at jeg sluttede som nummer 8 i stedet for inde i top5, som var målet inden sæsonen. Hvis og hvis, men havde jeg bare  sluttet på en udelt 4 plads istedet for delte fjerde pladser så havde jeg været komfortabet indenfor. Det drejer sig vel sagtens om et eller to slag over sæsoen i de turneirnger man er fremme i - sygt ikke? ;-)

 

Nå men nu er der pause fra golfen, og jeg tror lige min krop og mit hoved skal restituere lidt, inden jeg begynder at tænke på 2016. Jeg skal lige sunde mig, ligge en plan og så er det ellers afsted mod nye mål :-) 

 

Rasmus Hjelm