MEGET tæt på noget stort....

2013-06-02 09:35

Først vil jeg lige beklage at der ikke har været aktivitet på bloggen et stykke tid - der har været masser at skrive om, men jeg har måttet undvære min comp i snart 14 dage (fik den tilbage i forgårs). Den ville pludselig ikke lade så derfor måtte den til "mekanikeren" ;-)

Nu er alt fint, det viste sig at være min oplader der var død og ikke noget med computeren!
Nok om det, den seneste tid har været rigtig fed og jeg har spillet golf på højt niveau.
De sidste 3 turneringer noterer jeg 24 under par. Jeg har kigget lidt på statistikken og jeg er faktsik 24 under par på de første 2 runder i alle tre turneirnger, dvs. i par i finalerunderne
Scores har været som følger:

1 runde(r): -1,-2 og -4 = -7

2 runde(r): -4,-7 og -6 = -17

3 runde(r): par, + 2 og -2 = par

 

Lidt ærgerligt, men jeg vil ikke ligge for meget i det, ud over at jeg er opmærksom på, at jeg i finalerunderne (især de første to) har haft lidt svært ved at holde mig til mine rutiner og begynder at spille for hurtigt. Vi snakker ikke meget, men et par sekunder hurtigere end normalt, og det var jeg meget opmærksom på i går i Nivå, hvor Jan Larsen gik Caddy for mig. Her holdt jeg mig fint til mine rutiner, men havde bare en total utur dag på greens. Jeg var en smule uskarp på green speed, og det gjorde at mange af mine putts faldt af en centimeter for meget ifht til at gå i. Det var vildt skod, for jeg spillede rigtig godt igår. Faktisk var spillet tee til green bedst i Nivå i sidste runde, surrealistisk at jeg noterer to under når jeg spiller rigtig godt og noterer -4 og -6 på dage hvor jeg ikke var tilfreds med spillet. Ondsvagt spil ikke ;-) ?
Det er klart at en 19. plads og to 9. pladser er langt fra godt nok ifht mit udgangspunkt inden sidste runde i de sidste tre turneringer. Jeg har ligget hhv. T4, T1 og T3, altså virkelig spillet med om sejren tre gange i træk. Jeg er lidt skuffet over ikke at have vundet endnu, men jeg er meget tilfreds med mit spil og min udvikling. Jeg kan roligt sige, uden at nedgøre de andre på Ecco Touren eller fremhæve mig selv, at jeg tee til green er feltet overlegent, jeg snitter 14,6 GIR de sidste 9 runder, og 14,2 over hele året. Min putning bliver bedre og bedre, og jeg arbejder på de rigtige ting. Har noteret under 30 putts 4 gange ud af de sidste 9 runder og putter 30,3 gange i snit som er 1,7 slag bedre end mit gennemsnitlige niveau for året (32,0). Det er positivt, og det hæfter jeg mig ved. Det er rigtig fint. Jeg har stadig for mange 3 putts. 0,9 (pr. runde) over de sidste 9 runder, og 1,3 (pr. runde) for året. Det lyder ikke af meget, men over en turnering er det hhv 2,7 eller 3,9 slag. Var jeg 2,7 slag bedre de sidste 3 turneringer var jeg blevet nummer 7, 4 og nummer 2. Så det har RIGTIG RIGTIG stor betydning for at være med helt fremme!

Næste uge tager jeg til Tjekkiet og spiller Challenge Tour, hvilket er en super fin chance og som kommer på et super godt tidspunkt. Spllet er godt, og det passer godt til netop den bane. Ikke for at nedgøre Ecco Touren eller Nordea Touren, men det er ofte en putte konkurrence derude, og det er ikke fordi fårene skilles fra bukkene på de baner vi har spillet indtil nu. Man kan slå den relativt skævt og slippe afsted med det. Det kan man ikke så ofte på CT, og det er min force. Tee til green er jeg rigtig solid! Glæder mig til at komme afsted, og til at spille en bane jeg spillede rigtig godt på sidste år!

Elelrs har jeg også spillet en hel divisionsweekende mellem Landskrona og Nivå, samt deltaget i The Scandinavian i Farum. Faktisk var jeg inde i La Gomera på CT i denne uge, men jeg vurderede, at det ville blive for hårdt at skulle rejse mandag (denne uge), efter et program med 18 huller mandag til fredag ugen inden, 36 huller lørdag og 36 huller søndag toppet med 18 huller mandag. Jeg var lidt brugt!!! Mine chancer for at tage den besværlige tur til La Gomera med to flyvninger, en overnatning imellem, en bustur på en time og to færge overfarten virkede ikke som en god plan. I stedet slappede jeg af tirsdag og tog en blød session i Fitness World, spillede Pro Am onsdag og spillede så Ecco i Nivå. Hårdt program, men det har været godt.

Nå men i divisionen blev det til 4 personlge sejre for mig, og to sikre hold sejre i to udekampe - så det var perfekt! Slutspillet 2013 er næsten i hus nu :-) Vi har fået et par dygtige amatører i form af Jakob Kollerup og Mattias Lorentzen fra Brønderslev og Blokhus. Det har højnet vores bundniveau på holdet, og vi er skarpe i år, når vi stiller op med alle 3 proer (Høgh, Thuen og undertegnede). Kunne godt være guldholdet 2013 ;-)

 

Mandagen på The Scandinavien i Farum var en super dag, som kunne være blevet rigtig sjov. Spillede virkelig godt den dag, men fik ikke noget som helst i hul. Kunne have lavet 5-6 under den dag, men det blev til +1, og en delt 5. plads. En fin dag, hvor der var kælet for detaljerne for os spillere, som gør det sjovt at spille sådan en en dags Pro Am. 

Nu vil jeg nyde søndag med min kærese, så jeg stopper her!

 

Hygge fra Hjelm