La Manga og jeg bliver ikke venner igen!

2013-03-25 15:34

Jeg tror jeg har spillet Ecco Winter Series på La Manga de sidste 4 år, og jeg mindes ikke jeg har lavet en T10 der endnu. Jeg må nok indse, at det sted og mig, aldrig rigtig bliver bedste venner.

Jeg havde ikke den bedste optakt inden afrejse, med rundt regnet nul golftræning i godt to uger op til turneringen, først var jeg sygt efter en tur i Kenya, og dernæst kom uheldet der kostede 3 sting i min lille finger. Det har ikke gået min vej, med de små ting endnu ;-)
De første dage i Spanien bare også præg af den manglende træning, og spillet vaklede en del.Langsomt blev det bedre og bedre, og det bedste af det hele, var at min finger ikke generede mig ret meget. Kun de første 2-3 dage! Plaster henover såret virkede stødabsorberende og var et hit :-)
Første turnering blev til early exit for mig, missede cuttet med to slag og var mildest talt ikke ret imponeret over mig selv. Jeg havde ingen fornemmelse for det korte spil og jeg slog mange dårlige slag - desværre. Dagene mellem turneirngenforkøb med en del slag træning, og generel kortspilstræning. Det blev bedre og bedre, så det var positivt. Jeg undgik træningscentret (fysisk). Da jeg efter Kenya var henlagt til sengen, efterfulgt af uheldet der gjorde jeg ikke måtte træne fysisk heller (såret ville springe op), hvis blodet pumpede for hurtigt). Efter 2-3 ugers pause fra styrketræning er det ikke den bedste ide at tage hul på, hvis man stadig vil kunne svinge køllen. Det virker ikke for mig ihvertfald. Selvom det trak i mig, og jeg havde tøjet med til fysisk træning, så holdt jeg mig til golftræningen og lod bevidst det fysisk blive ved strækøvelser og foamrulle øvelser. Jeg må indrømme, at min krop var træt til sidst, og jeg kan i særlig høj grad mærke, at jeg ikke har været ved massøren længe! Det spiller ikke, men det er nu engang sådan det er nu. 
I den anden turnering var spillet MEGET bedre, og det vil jeg holde fast i som det positive ved den turnering. Jeg havde enkelte approach slag, hvor jeg mentalt ikke var stærk nok til at turde slå det gode slag og slog bevidst bolden lidt for langt (problemer kort). Det viste sig at koste et par slag, da jeg rendte ind i en del 3 putts på den konto. Uden at gå for meget i detaljer, så var det klart putningen der var niveauer under hvad der kan forventes som acceptabelt. Frustrerende, og jeg skal gøre noget ved det, inden det løber løbsk. Jeg mangler selvtillid, succesoplevelser og en fornemmelse af at jeg er god med putteren. Angst, utilpas og bange er 3 rd der rammer meget godt, når puttern tages op af tasken.
Jeg ved godt det ikke hjælper at sige det, men jeg putter alt for dårligt iforhold til det niveau mit lange spil er på når jeg spiller godt. Jeg forsøger nok den lange putter igen, simpelthen for at gøre noget nyt og bryde vaner. jeg har en måneds tid til at træne med den inden jeg skal spille igen, så om ikke andet, så gør jeg noget nyt, og så må vi se om det er noget der kan hjælpe, Med tanken på, at det pr. 2016 bliver forbudt, så er det ikke en langsigtet løsning, blot en "her og nu løsning" der skal ændre min tilgang til putningen og forhåbentlig spare nogle slag på runderne. 
I 2. og 3 runde puttede jeg hhv. 38 og 37 gange :-( med 17 green træf i anden runde og 15 i 3 runde. Havde jeg puttet 31 gange i de to runder var jeg blevet nummer 3 alene... Tankevækkende ikke?
Nå, men jeg lader mig ikke slå ud, og jeg har masser af gå på mod, ifht. træningen, så nu skal der kridtes op til intensiv golftræning inden CT sæsonen sidst i april måned begynder... Ikke flere uheld tak ;-)

Golf Hilsner fra Rasmus Hjelm