God påske :-)

2015-04-01 15:01

Så blev hjemmesiden igen tilgængelig ;-)

 

Puha, det er jo ved at være et stykke tid siden at jeg kom hjem fra Spanien, så det er ikke frisk erindring der ligefrem kommer til at præge denne blog. Gør det så godt jeg kan!

 

Efter Nordea Tour på Lumine kørte vi direkte op til PGA Catalunya og var der i lidt over en uge, hvor der blev trænet og spillet indtil ECCO Tourens turneringer startede. Jeg kom igen lidt sjusket fra start med mange tynde slag og manglede lidt stabiitet i det lange spil, dog fik jeg kæmpet mig meget pænt rundt og første turnering blev afsluttet med en meget god sidste runde, hvor spillet begyndte at ligne noget! Særligt tee til green var det opløftende, men trods minus tre i sidste runde, så rakte det ikke til mere end en 24. plads - vi havde simpelthen spillet i alt for godt vejr og banerne var sat RIGTIG let op, så det var svært at skille sig ud ved at redde mange pars og kæmpe røven ud af bukserne for en score omkring par. Dertil var opsætningen, af en ellers svær bane, alt for let. jeg forstår godt at ECCO valgte at sætte den nemt op, da det er en svær bane, rigtig svær faktisk, og så med tanke på at det for halvdelen af spillerne i feltet var årets første turnering. 

Anden turnering var lidt anderledes, både opsætning af banerne og vejr mæssigt. i kom længere tilabge på teestederne, temperaturen faldt og det blæste lidt. Jeg kom rigtig fint fra start og for første gang i turnering skød jeg under par på Stadium Course :-) Jeg fik den til minus 3 i første runde på, hvilket var lækkert! Spillet var fint og det var rart at få succes på en bane, der senere på året kan blive altafgørrende på Q school frem mod 2016 sæsonen - hvad enten det skal hedde Challenge Tour eller Europa Tour. Anden runde blev spillet i hård vind og så kan Tour Course godt bide fra sig. Man skal placere bolden godt for at lave birdies og det lykkedes jeg fint med. Anden runde blev til minus 2, og pludselig førte jeg turneringen. Det var ganske vist en delt føring, men ikke desto mindre var jeg manden i toppen af leaderboardet. Det var en lækker fornemmelse, efter at have kæmpet lidt med spillet. Sidste runde blev til en rutchetur, og en dag jeg ikke rigtig blev klog på. Jeg fik den start man ønsker i en finalerunde i førerbolden og kom således alene i front efter 2 spillede huller med par, birdie start. På 3 hul havde jeg en god chance, men brændte min 3 meter på det skammeligste - kort af hullet!

På 4. hul startede showet hvor jeg efter et tyndt drive i højre mistede en bold, der hverken ramte noget eller kunne gemme sig i noget høj græs - højst besynderligt, og hele uturen rendte op i en double bogey. Fandens til utur :-(

Jeg holdt fatningen og skabte en god chance igen på 5 hul, banens sværeste par 3 hul, et hul som tidligere har voldt mig og mange andre spillere, voldsomme problemer. 186 meter til flaget 10 meter ned af bakke til en svær green hvor der er vand kort og hele vejen venstre omgreen. Puha det er et svært slag. Jeg lykkedes 100 % med mit 6 jern og slog den ned 2,5 meter kort af pinden lige på stangen. Desværre puttede jeg - igen - kort af hullet. 

Det var tydeligt at momentum ikke svingede min vej og da jeg i løbet af runden pludselig fuld duffede et 9 jern fra midt fairway ned i vandet kort af green på 13. hul (double bogey) vidste jeg godt, at sejren var uden for rækkevidde. Alligevel syntes jeg at jeg spillede mange gode huller, men måtte se mig svigtet af min putter set over 18 huller. Puha en dag, og til sidst kunne jeg næsten ikke holde det i mig mere. Jeg var tydeligt irriteret, om end jeg gjorde alt hvad jeg kunne hele vejen. Den 10. plads det hele endte med, var ikke lige det jeg havde forventet da jeg teede bolden op 4,5 timer inden det sidste putt blev rullet i. Men sådan er det, førerbold og fører position i det hele tsget er ikke altid ønske position inden sidste runde. Det lyder mærkeligt, men det er ofte nemmere at komme fra baghjul og narre de førende. 

 

Nu er jeg hjemme og igang med at forberede mig til resten afsæsonen. Næste turneirng bliver i Hua Hin i Thailand, hvor T20 på Nordeas Ranking 2014 automatiske inviteres med, og jeg takkede naturligvis ja :-)

Black Mountain i Thailand er et af det fedeste steder jeg nogensinde har været, og faciliteterne er helt i top, så det bliver godt at være der en uge og kombinere træning med turnering. Det bliver et felt på 26 mand, hvor der spilles om 400.000 SEK, 66.000 til vinderen, og skulle man være så uheldig at slutte sidst, så får man stadig 8.000. Sidste år sluttede jeg i top10, så det vil jeg også gå efter denne gang. Måske mit kendskab til banen kommer mig til gode i år, således jeg kan få skudt en enkelt eller to runder i bund ;-)

Det satser vi på.

 

God påske herfra.

 

Hjelm