God afslutning på sæsonen... Tourskolen forude

2013-10-10 19:31

Jeg skrev efter sidste turnering i Himmerland at jeg aldrig havde sluttet uden for T10 på deres anlæg, og den statestik holder stik. Selv efter en nærmest traditionel dårlig første runde (læs: det har jeg gjort et par gange på det seneste), så lykkedes det at samle stumperne op, spille godt i de resterende to runder og slutte med freme, sølle 3 slag fra første pladsen. 3 slag er nu engang 3 slag, men som turneringen forløb og med +7 på de sidste 11 huller i første runde (var -3 efter 7) og en 8´er på 4 hul (par 5) i sidste runde, så er det naturligt at tænke, at den turnering kunne man "også" have vundet.... Nu skriver jeg også i anførselstegn, fordi det har været tilfældet nogle gange i år. Er stadig en smule skuffet over ikke at have været øvert på skamlen i løbet af sæsonen, men har også lært en del af det.
Jeg har været for opsat på at vinde, og har fået et krampagtigt forhold til at få afsluttet turneringerne når chancen var der, og det gav i løbet af sæsonen nogle gok i nøden som til tider har fået temperaturen til at stige under hjelmen. Jeg fik ikke lige evalueret godt nok på de tilfælde, og erfarede at jeg spillede en smule for hurtigt og en smule for forcerende og uden roen til at gøre det nødvendige.

Er glad for at jeg nåede at få evalueret inden sæsonen var omme, og det blev for sent til at jeg kune lære af det og nå at gøre noget andet. Jeg fik samlet mig selv op samt ændret på mindsettet omkring tilgangen til turneringerne. Man kan kun gøre det så godt man kan, og gør man det, så kan man ikke gøre det bedre. Jeg ved med sikkerhed at jeg er god nok til at vinde, men man skal også ramme 3 dage hvor selv den dårligste runde af de tre skal være bedre end gennemsnittet af feltets score. Eller vinde rman ikke, med mindre man laver to vandvittig lave!
Sådan er det og det har jeg ikke opfyldt i år, og det er grunden til at jeg ikke vinder turneringer, eller når T5 på Nordic League Golf ranking. Dermed ikke sagt, aat det har været et dårligt år, for det har det ikke. Det har været svingende og jeg har lært at man ikke kan forcere noget og at man ikke kan fremtivnge resultater eller tvinge bolden i hul. Der skal være ro på, og man skal spille så godt man kan og så derefter "måle" sig selv iforhold til sig selv, ikke til feltet. Vinder man over sig selv, vinder man også over feltet, på et tidspunkt ihvertfald ;-)
Disse parametre har jeg været god til at bruge den sidste måned, som skaffede en niende plads i Holstebro med minus 7 i de sidste to runder efter en skidt +4 i første. Jeg blev nummer 3 på Tourskolens first stage, og jeg blev for nyligt nummer 5 i Himmerland. I alle tre turneringer spiller jeg både gode og dårlige runder. Men jeg var klar over at der var en chance for at det kunne ske, da svinget ikke har været som det skulle et stykke tid, forskellen har bare været, at jeg kommer videre efter en dårlig runde uden at lade mig frustrere og prøver bare at gøre det bedre næste gang. Jeg blev ikke taget med bukserne nede, og præsterede noget jeg ikke havde forberedt mig på kunne ske. Det lyder simpelt, og det er egentlig mærkeligt man ikke bare gør sådan hver gang, men det er nemmere sagt end gjort, åbenbart, for var det så nemt, så gjorde man det jo bare, ikke? :-)  

Nå men jeg er ihvertfald glad for udviklingen med tingene, og jeg syntes at jeg kommer nærmere og nærmere de tekniske parametre der virker for mig.

Foran mig står forberedelse til Tour Skolens second stage som løber af stabeln 2-5 november. Jeg glæder mig til udfordringen, og ved at jeg kan gøre det, for det lykkedes for mig sidste år. Det kan ikke udelukkes, at der inden afgang kommer en update på formen etc. :-)

 

Golfhilsner fra Hjelm