Endelig en tiltrængt pause :-)

2015-06-14 14:57

Hold da op det er lang tid siden jeg har fattet tasterne og fået skrevet noget herinde. Det har været så tætpakket et program siden vi kom hjem fra Winter Series, at jeg ikke har haft tid eller overskud til det. Jeg håber i har fulgt med på Facebook, hvor der bliver lagt lidt op hver uge. Billeder, video små korte opdateringer etc. :-)

 

Sæsonen er godt igang nu, og vi er vel en tredjedel igennem sæsonen. Det er tæt i år på Nordic League, og ingen har endnu formået at stikke af som tilfældet var sidste år. Det er fedt, og det er dejligt med en tight rangliste. Pt. indtager jeg 13 pladsen, hvilket hvis man kun kuigger på tallet 13 ikke virker så imponerende, men jeg er "bare" en sejr fra at tage 1. pladsen, så tæt er det. Jeg vil tro at en top 3 placering vil bringe mig ind i top 5, så det er rigtig tæt. 

Jeg har jo spillet end del siden sidst jeg bloggede her på siden, så jeg vil ikke gå i detaljer med hver enkelt turnering, så bliver mine fingre bare slidt ned, og det skulle gerne være på rangen dette sker :-)

Det har været en lidt træg periode, der dog virkelig skiftede karakter for ca. 2 uger siden. Efter en møg uge i Holstebro, gik jeg simpelthen i gang med at teste forskellige puttere og greb på putteren, ikke håndtaget som sådan, men hvordan jeg kunne placere mine hænder på putteren. Efter nogle timer på Royal med megen test frem og tilbage, fandt jeg via inspiration fra Søren Kjeldsen og Mark Haastrup ud af at jeg faktisk slår meget bedre putts når jeg kommer lidt mere ind over bolden (foroverbøjet) og har min venstre hånd nederst på grebet. Det gav pludselig en hel anden fornemmelse for putningen, og det gav selvtillid at slå det ene gode putt efter det andet. Jeg var ved at skifte grip under turneringen i Bogense, men efter samtale og undervisning med Thomas Larsson blev vi enige om, at højre hånd skulle nederst. Lang historie, men jeg droppede kort ideen om at putte med venste hånd nederst. Og Selvom turneringen var fornuftig og jeg sluttede på en 6. plads i den uge, så var putteren faktisk iskold, med undtagelse af sidste runde.

I holstebro, hvor vi spillede ugen efter var den hel gal og jeg puttede som en blind, for at sige det som det var. Jeg følte mig tvunget til at gøre noget helt andet for at skabe en helt ny fornemmelse for putningen. Derfor kom jeg frem til en ny opstilling, en ny putter og et nyt greb på den nye putter. Jeg besluttede mig for at spille alle 36 huller i Silkeborg (en dags Pro Am) med det nye greb, for så at evaluere på det efterfølgende. Selv om scoren hed +3 i første runde, så var putteren fantastisk, jeg spillede bare dårligt og chippede meget ud af skoven i første runde. I anden runde lykkedes det mig at lave 7 birdies og skyde 4 under par. Jeg snittede 26 putts på de to runder, så det må siges at være noget helt andet end 31,5 som det har heddet hele året.

 

Derfor fik grippet også chancen her i sidste uge i Österlen, som resulterede i en 4. plads, og det er udelukkende pga flere birdies via flere holede putts. Jeg fik desværre ikke så meget i i sidste runde, men hold da op hvor slog jeg bare det ene gode putt efter det andet, og jeg har følelsen af at jeg kan hole hvert eneste putt. Derfor tror jeg også at jeg går en god periode i møde, og ser meget frem til de kommende turneringer. Man bliver først en glad golfspiller, når der falder putts i, og det virker til at det er ved at ske for mig nu :-) Spillet tee til green er godt nok til at vinde, men man vinder ikke uden at få putts i - så simpelt er det :-)

 

Nu har jeg en tiltrængt fri uge hvor den står på total fri fra golf i et par dage før træningen igen starter op mod turneirng i Tyskland på Europas længste bane. En lidt speciel bane, men en bane jeg tidligere har gjort det godt på, så derfor tror jeg også på at der kommer et godt resultat med hjem derfra ;-)

 

God søndag folkens!