Eccos hjemlige turneringer skudt igang :-)

2014-05-03 21:58

Igår spillede vi tredje og sidste runde af DAT Masters på Rømø, som var første Ecco Tour på dansk jord i 2014. Når man har været på Rømø før, og har oplevet hvilket vejr (læs blæst) der kan forekomme der, så var vi RIGTIG heldige med vejret lige fra Pro Am dagen to dage inden turneringen til sidst putt i førerbolden kom til hvile på bunden af 18 hul. Jeg havde haft en rigtig god, omend hård optakt til turneringen, med en 4 dages træningslejr i Himmerland med Landsholdet. Vi havde besøg af putte ekspert fra SAM putt Lab og en Irer ved navn Donal Scott. Rigtig fed undervisning og vi fik vist alle værktøjer med der fra som tilsydeladende allerede har sat sine spor, ihvertfald hos mig :-)

For første gang i lang tid noterede jeg under 30 putts i alle 3 runder, og det er da noget man virkelig kan bruge til noget. Dermed ikke sagt at jeg nu besider de vise sten inden for putning, men jeg har fået nogle gode værktøjer til træning af putningen og til forberedelsprocessen op til turnering.

Grundlæggende handler putning om speed, read og face at impact. Vigtigst er speed :-) 

Nå men tilbage til turneirngen. Efter en åbningsrunde i minus 2, uden at spille specielt godt, fulgte jeg op med +1 på en dag hvor jeg faktisk følte jeg spillede 17 gode huller, men ikke fik nok putts i for birdie. Jeg løb ind i "uvejr "på 18 hul og var således i vandet to gange for 10-12 min senere at måtte hole en 2 meter for 7 (trippel bogey), en runde med ellers godt og stabilt spil blev ligesom ødelagt og jeg måtte grave dybt inden sidste runde. Heldigvis er jeg ved at være "gammel" i gamet og ved hvor vigtigt det er at få visket tavlen ren inden man ligger sig i sengen om aftenen. Tredje runde blev en speciel affære, hvor jeg strugglede fra tee, fandt aldrig rytmen i det lange spil, men var alligevel 6 under efter 11 spillede huller- av av av, jeg puttede godt, og så var mine wedges skarpe, hvilket de havde været hele ugen!
Desværre blev den løse driving og det lange spil mod slutningen af runden også skyld i de to bogeys der kom på de resterende 7 huller. En runde i 4 under par, samlet 5 under gave min en delt 4. plads i den samlede stilling, blot tre slag fra omspil.

Tror i at man tænker tilbage på 18 hul under anden runde ;-) ?

Det korte og præcise svar er: JA!

Der er der mange gode ting at bygge videre på, og en god turenring at se tilbage på. Wedge spillet var rigtig godt, det korte spil rigtig godt, 3 gange noterede jeg under 30 putts på en runde i træk, og en 4. plads og gode point til NL listen. Ikke dårligt, og jeg ser frem til næste uges turneirng på Nivå, hvor jeg kan bo hjemme :-)

 

Nu står den lige på lidt fysik træning, massage hos Lars Godtfredsen på mandag og så konsultation ved træner Larsson tirsdag. Så skulle jeg gerne stå kniv skarp og klar til turneringsstart på torsdag :-)

 

God lørdag aften :-)