Det ene uheld kommer sjældent alene :-(

2017-04-08 17:23

Hej med jer.

 

Tid til en update herfra, syntes det passer perfekt her op til den egentlige sæsonstart for mig.

 

Som overskriften lyder så har det været en lidt mærkelig start på sæsonen. At Spanien blev noget værre noget, var bare uheldigt, men også lærerigt. At den næste tid efter hjemrejse skulle blive så begivenhedsrig og udfordrende som den har været overgår de flestes tanker om hvor meget ”utur” man ligesom kan have i løbet af relativ kort tid.

Efter hjemkomst fik Michelle og jeg tilbagefald helbredsmæssigt, så træningen blev lige udsat en uge. Spanien turen skulle lige bearbejdes lidt mere end jeg havde forestillet førend jeg fik sat en streg i sandet og kunne komme videre, men det er gjort ”for længst” nu og det var en lærerig tur det endte med at blive.

En uge fulgte som sagt med sygdom, men da det var overstået og vi kom på toppen rent fysisk, var motivationen atter i højsæde. Samme dag som jeg besluttede mig for at få gang i træningen igen, måtte jeg returnere til lejligheden og måtte sande at min bil var blevet stjålet over natten. Vi har heldigvis to biler, men det var min firmabil der var blevet taget, og i den lå der simpelthen så mange ting, som bare virkede uoverskuelige og umulige at erstatte. Endvidere var den klistret godt ind i reklamer fra min sponsor Dit Bilplejecenter, så det var ikke kun møg hamrende irriterende, men også et underligt valg. Den er relativ nem at genkende, med mindre de fjerner reklamerne ASAP. Folk der kender mig, ved at sådan noget, hvor man ikke rigtig kan fremskynde processen i at få tingene tilbage ikke rigtigt passer ind i mit hoved. 

Nå men det eneste positive i dette er at man som forsikret på en eller anden måde bliver ”kompenseret”  og tingene bliver erstattet sådan nogenlunde bare ikke lige til dagen efter – vel?

Men trist var det at bruge de næste 3-4 dage på at ringe frem og tilbage til forsikring, politi samt notere og finde købskvitteringer på diverse der lå bag i min elskede Altea. På mandag er det 3 uger siden det blev anmeldt, og først efter 4 uger kan man blive kompenseret på indbo samt bil. Det er fair nok der er disse regler, men det er dælme længe at gå og vente på at få noget tilbage.

 

Nå men som om dette ikke var rigeligt, så var jeg en tur i autoværnet i vores anden bil i fredags på vej til Simons for at spille en runde med Jeff Winther. Jeg blev hammerforskrækket da min GPS faldt ned fra forruden og ramte instrumentbrættet for dernæst at havne mellem mine fødder. Først tænkte jeg nogen kørte sammen foran, for det skete i en forbi kørsel lige efter noget vejarbejde og jeg sad og kiggede i mit sidespejl for at se om jeg var sikkert forbi den jeg overhalede. Det hele sker hurtigt, og heldigvis ”kun” med 80-90 km/t, for da jeg kigger op så er jeg på vej mod autoværnet. Jeg når at rette lidt op for ikke at kollidere hårdt, og rammer ”kun” hele venstre side af bilen. Fra for til bag faktisk :-(

 

Først blev jeg meget forskrækket, så var jeg en smule chokeret, for så at blive sur over at der er nye ”ting” man skal til at bruge tid på for dernæst at blive utrolig lettet over at det ikke gik værre. Mærkelige hændelser på stribe og nu tror jeg at jeg har taget min del af ”u-turen” i 2017.

 

Nå men siden den dag er det kun gået en vej, og det er frem ad. Ingen ulykker, ingen sygdom, ingen stjålne ting men bare fremgang. Træningen går rigtig godt, om end jeg ikke spiller så godt når jeg er på banen, så er det ved at ligne noget når jeg træner. Den næste uge, hvor vi tager til Aalborg henover påsken, skal der spilles en masse huller for at komme lidt tilbage i spilform. Det går godt med det fysiske og på det mentale sker der også gode ting. Jeg nyder hver gang jeg er sammen med Jesper, som virkelig forstår at ”fine tune” mig, både fysisk og mentalt. Jesper er udover mental coach også ret skarp på det fysiske, han er en yderst fit herre som også er ret hardcore til yoga. Når vi ses så starter vi med en times yoga og ud spænding med fokus på vejrtrækning. Den ro man har i kroppen efter en time, er en fed følelse og det er noget jeg skal bruge mere tid på i år end nogensinde. Jeg har altid været god til at få gjort de små ting (udstræk og foam roller), men i år bliver der skruet lidt op for niveauet på dette.
Yoga er absolut ikke spild af tid (henvendt til de muskuløse alfa hanner der læser dette – ha ha).
Det er fint med styrke og muskelmasse, og det vil jeg ikke tale ned, for det er absolut også vigtigt, men kan man ikke bevæge sig eller kontrollere sin egen krop, så er det som at have en Ferrari stående uden rat og på punkterede hjul. Den har masser af potentiale til at komme godt og hurtigt afsted, men den kan ikke køre på fuld kraft og den er umulig at styre i den retning man gerne vil :-)

 

Nok billedsprog herfra ;-)

Ønsker jer alle en god weekend og en god påske når engang den rammer :-)

 

Sportslige hilsner fra Rasmus Hjelm