Bestået!

2013-09-28 11:20

Så kom vi på den anden side af first stage på Tourskolen. Lækkert, og specielt når man bestod med bravour. Efter 4 runder sluttede jeg på 3 pladsen og sikkert videre til second stage. DEJLIGT!
Det er altid specielt at spille tourskole, og det er svært at beskrive stemningen. Jeg fik en god start og jeg var indenfor hele vejen fra start til slut. Umiddelbart virker det udadtil meget stabilt, men jeg kan forsikre jer om, at anden runde var noget af en udfordring. Jeg spillede virkelig ikke ret godt, men formåede at begrænse skaden og minimere en trist dag til 74 slag (+2) på den svære Riba i Portugal. Tilgengæld steppede jeg niveauet op i den grad i tredje runde. Spillede RIGTIG godt på de sidste 8 huller i den runde! Havde greens ikke været så trådt op, så havde jeg nemt været minus 5-6 stykker der, måtte "nøjes" med 3 ;-) Jeg skød dagens bedste runde i meget kraftig vind! 69 (-3). Meget tilfredsstillende. Jeg syntes jeg har spillet med en god ro, og en god tro på at lykkedes. Det startede egentlig i sidste uge på Holstebro, hvor jeg under turneringen tog flere beslutninger jeg egentlig ikke ville tage med tanke på at spille den bedst mulige turnering der. Det kostede lidt, men min tanke var at forberede mig bedst muligt til Riba i denne uge. Det gav pote, og jeg er glad for at jeg begynder at bruge min rutine konstruktivt!
Jeg spillede et par fine afslutingsrunder i Holstebro og var således 7 under de sidste to dage og spillede mig ind i top10 etfer en skidt start på turneringen. Særligt, blev min putning god, og det tog jeg videre til portugal, og syntes jeg har puttet godt over 4 runder. Der er chancer der smuttede, men når det gjaldt, så syntes jeg at jeg formåede at samle mig og få de putts i der var vigtige. Holer en god 3 og 5 meter for par på 3 og 4 hul igår, for at stoppe en mindre blødende start på en meget hektisk dag. Turneringslederen har simpelthen truffet så mange dumme og dårlige beslutninger her i Portugal! Vejrudsigten sagde 40-50 mm regn og torden mellem kl. 10-12 og alligevel sender de folk ud, som resulterede i at vi blev blæst af efter 1,5 hul (slog ud 9.40). Først 4 timer senere genoptog vi spillet og nåede lige akkurat at spille færdig inden det blev mørkt. Lang dag, som virkelig testede spillerne. Vi blev efter to timers pause sendt ud igen for at genoptage spillet, men da vi kom ud på banen måtte jeg simpelthen finde en dommer og fortælle ham, at han skulle få turneringslederen ud på banen. Havde inden vi gik ud været forbi selv samme herre og fortalt ham, at jeg var sikker på at den mængde vand der var kommet ikke var væk endnu. Banen stod under vand. Herren mente at der INTET var i vejen med banen, så måtte traske 2,5 km ud på banen for så at se med egne øjne at banen var TOTAL uspillelig. Der var vand i alle bunkers, store vandpytter på fairways og dele af greens var også dækket af vand. Nå men jeg fik overbevist dommeren om, efter lang diskussion, hvor jeg talte lidt hårdere end jeg normalt gør, at the man in charge skulle komme ud og kigge på banen. 5 min senere, gik vi atter mod klubhuset - AMATØRER! Nå men vi blev færdige og det gik godt, men jeg var mildest talt rystet over beslutningerne i ny og næ. Det var ikke ufarligt da det pludselig lynede og tordnede!
Skønt at turde tage konflikten og sige sin mening, hvilket ikke har været min stærke side før hen! Det giver lidt hår på brystet, og jeg er glad for at jeg gjorde det. 
Som sagt, så var jeg lidt shaky i starten af runden og var nemt 2 over par efter 6 huller, kunne have været 4-5 over.... :-/
Jeg fik dog styr på spillet, på roen og tilgangen til slagene og fik vendt runden til minus 1, og sluttede samlet 4 under par. Meget tilfreds!

Nu sidder jeg og venter på at komme hjem, vi måtte ombooke vores fly igår i pausen, da det pludselig stod klart, at vi ikke kunne komme hjem igår... Shit happens. Vejret er man ikke herre over jo :-) 

Glæder mig til at komme hjem og vil nyde resten af dagen og være tilfreds med mig selv og min præstation i denne uge, samt slutningen af turneringen i Holstebro!

Golfhilsner fra Rasmus