Veloverstået træningslejr med landsholdet

2009-03-25 09:24

Hej Alle.

Ja så er jeg atter på dansk jord, men kun en lille uges tid. Den 29. flyver jeg igen igen til Spanien. Denne gang er destinationen Bilbao, hvor de sidste to afdelinger af Hi5 Pro Touren bliver afholdt. Jeg glæder mig til, at få skudt den professionelle karriere igang med turneringsgolf igen. Jeg føler mig klar og har de sidste par uger fået fjernet mere rust end forventet så det er bare dejligt. Hold da op, hvor jeg glæder mig.

Den sidste uges tid har jeg, som tidligere nævnt, været på træningslejr med DGU. Det har været en super uge som på mange måder var helt kanon. Et af mine fokus punkter var, at blive en bedre putter. Det syntes jeg helt sikkert er blevet en realitet. I starten af ugen fik jeg et par lektioner af Anders Christiansen, der fortalte at jeg aldrig havde stået bedre over bolden, altså min opstiling var bedre en nogensinde. Lidt frustrerende, for på banen har jeg aldrig holet mindre. Jeg havde håbet på at der skulle rettes noget i opstillingen som kunne give mig en anden følelse i kroppen over puttet. Anders stod ved, at der ikke var noget at hente opstillingsmæssigt, så vi kiggede på et par putts hvor jeg fortalte hvor jeg mente puttes skulle sidde, altså udpege min startretning på udvalgte putts. Efter få mistede putts, kunne Anders fortælle mig at jeg sigtede et andet sted en hvad jeg mente var tilfældet. Så tror jeg pokker jeg ikke får noget i, for jeg starter jo ikke puttsene hvor jeg gerne vil. Derfor fik jeg tegnet en linje på bolden, som hælper mig med at line bolden op og dermed sigte bedre. Det gav pote med det samme. Og i løbet af ugen gik putningen fra at være skidt til helt acceptabel. Rigtig fedt.
De første par dage blæste der ret kraftigt, så der fik jeg ikke trænet så meget. Min erfaring siger mig, at jeg ikke får noget ud at af træne i blæsevejr, så kan jeg udngå det så gør jeg det. I stedet fik jeg trænet en del fysisk i træningscentret i stedet, så det var helt super.

Vejret blev heldigvis bedre, som gav anledning til mere intens træning hvilket var kanon. Min primære træner, Marcus Brown, var ikke med på turen så jeg måtte selvtræne for det meste. Dog fik jeg en super lektion af junior drengenes træner Thomas Larsson. Vi fik filmet svinget og han og jeg var meget enig i, hvad fokusområdet rent teknisk var. Jeg fik en god øvelse/svingtanke, som var nem at håndtere og integrere i træningen samt spillet på banen. Vildt dejligt.

Jeg nød virkelig at være sammen med alle gutterne igen. Jeg har gennem de sidste tre-fire år på landsholdet knyttet mange stærke bånd til flere af de spillere der fortsat er på landsholdet, samt et par af de medrejsende proer, så det var dejligt at tilbringe noget tid sammen med dem igen. Det gav turen eller ugen et ekstra pust.
 
Det var alt hvad jeg havde på hjerte denne gang. Jeg vender tilbage, når engang jeg er kommet godt til Bilbao.

Hilsen Rasmus