Tourskole - Dumpet...!

2009-09-26 09:37

Ja det var desværre to slag for meget over fire runder. Ikke meget, men nok til at blive siet fra.

Hvad kan man så tage med sig videre?

Sidste år spillede jeg for første gang Tourskole. Det var også i Tyskland på Fleesensee, og så vidt jeg husker så mistede jeg "cuttet" med 11 slag - i år kun med 2. Næste år er jeg syv slag inden for, ha ha. Spøg til side, Tourskolen er en underlig størrelse, som ikke er til at blive klog på. I bund og grund er det bare en fire dags turnering, men så alligevel ikke. Jeg kan huske hvor nervøs jeg var sidste år, og ja i år var jeg også nervøs, omend lidt mindre. Normalt til turneringer bliver jeg ikke nervøs. Jeg har da lidt kriller i maven på 1. tee, men ellers ikke noget nævneværdigt. Jeg syntes set over fire dage, at jeg i bund og grund ikke går videre, fordi jeg ikke tænker og spiller som jeg plejer. Hvorfor, det ved jeg ikke, men det var som om jeg lod min krop vide, at Tourskolen betyder mere end end almindelig turnering. Og det er jo ikke løgn, det er fakta. Mentalt var jeg bare ikke god nok til at håndtere de nerver der er forbundet med en Tourskole. Det er noget der skal arbejdes på, og jeg er alt andet lige blevet to erfaringer rigere de sidste to år. Om Tourskolen er den "holdbare" vej til Challengetour eller Europatour er jeg ikke sikker på. Jeg vil egentlig helst spille mig op via Nordic League ranglsiten. Det viser mere stabilt og højt niveau gennem en hel sæson og ikke i en enkelt uge et par gange på et år. Nordic league bliver vægtet højt for mig næste år, hvor jeg har adgang til flere turneringer end tilfældet har været i år. 
Det jeg egentlig vil frem til er, at intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Jeg er ved godt mod, omend lidt skuffet - for jeg gik ind til ugen i Tyskland med en rigtig god fornemmelse for spillet og havde egentlig forventet at klare mig ubesværet igennem. Sådan blev det ikke, men det kan ikke ændres.

Rigtig god weekend til alle.