Tid til en update - Made in Denmark var for vildt ;-)

2014-08-18 13:42

Jeg kan se at det er ved at være et stykke tid siden jeg har fået opdateret bloggen, så nu efter en hård uge, en mandag hvor der vaskes tøj for de sidste 2 uger og vejret er L... så benytter jeg lige lejligheden til at sætte mig ned og skrive lidt om den sidste tid.

 

Jeg troede jeg skulle vinde turnering nummer to første uge i Finland, men måtte sande at mit spil toppede et par dage for tidligt. Jeg fik skudt -4 under 9 hullers spil dagen inden Pro Am´en. Jeg var -6 under selve Pro Am´en og åbnede således også turneringen med -6. Alt kørte godt og jeg så faktisk ikke problemer på de 3 dage, derfor var det også naturligt for mig at tænke på at vinde turneringen og cementere T5 på Nordic league ;-)

Desværre kom der grus i maskineret de sidste to dage og det var som om at mine grips pludselig var firkantede og greens umulige at putte på. Vildt som man kan gå fra kotrol og stress fri golf, til at kæmpe for en score. Jeg blev tydeligt irriteret over dette og det kostede en regulær nedsmeltning spilmæssigt og jeg endte langt nede som nummer 30 efter 3 dage. SKOD!

Ugen efter i Finland syntes jeg faktisk spillet var fint, men jeg scorede ikke godt nok, og dummede mig gevaldigt ved at skifte putteren ud, ganske vist med en lignende, dog lettere i vægt og en halv tomme kortere. Hold da op hvor puttede jeg skidt fra 2 meter og ind, så det var med blandede følelser at jeg mistede cuttet med ét slag, og det var nok mest dyre lærepenge og en reminder om ikke at skifte udstyret i håb om at sænke flere putts.

Dernæst gik turen til Green Eagles, Tyskland tæt på Hamborg. Hvor der blev spillet Made in Denmark Qualifier. Det har været sådan i år, at jeg, uden at kende en forklaring på dette, har spillet mindre godt på Ecco Touren, men tilgengæld ret godt på Nordea Touren. Dette betyder, at inden turneringen i Tyskland ikke var i nærheden af at kvalle til Europatouren via Ecco Tourens liste (T3 fik Wildcard på listen). Målet var derfor klart, og jeg skulle lave en T3 placering i Tyskland, hvor også de bedste 3 fik tildelt et Wild Card til Himmerland. Jeg spillede ikke så godt, om end jeg kæmpede godt og sluttede fint af de sidste par dage. En 16 plads blev det til, og ingen ET til mig - i første omgang. Jeg havde snakket med Flemming under turneirngen i Tyskland som fortalte at der var lidt flere Wild Cards end først forventet og han gjorde mig bekendt med hvilke faktorer der spillede ind ifht. at komme i betragtning til et Wild Card. Jeg var godt klar over, at jeg selv var i betragtning til et Wild Card efter samtalen, men forsøgte i bedste forstand at klare skærene selv. Det lykkedes desværre ikke. På vej hjem i bilen blev jeg ringet op blev fortalt at Flemming havde tildelt mig et af de i alt 3 Wild Cards som han uddelte efter turneirngen, ud over de 3 der blev spillet om. Kæmpe forløsning, og jeg er meget taknemmelig over Flemmeing beslutning, og var hurtigt fokuseret på at ville bevise at jeg var valget værd!

Inden MiD, gik turen forbi Isaberg i Sverige. Isaberg har jeg spillet et par gange før på Nordea Touren, og er vild med banen. Det er en rigtig fed bane, som jeg har været tæt på at vide på. Det er altid fedt at komme tilbage til en bane man har gjort det godt på ;-)

Jeg sluttede som nummer 22, hvilket ikke er fantastisk, men heller ikke katastrofalt. Jeg havde primært mit fokus på at drive bolden godt (med tanke på Himmerland til ugen efter) og så få trænet igennem med wedgen. Det lykkedes godt, og jeg var således rimelig godt forberedt til Himmerland.

 

Made in Denmark:

 

Ugen, turneringen, oplevelsen som står for mig som det fedeste jeg endnu har været med til, uden sammenligning - måske med undtagelse af første sejr som professionel ;-)
Det er svært at sætte sig mål til sådan en turneirng, uden tidligere at have prøvet kræfter med "the big boys". Jeg havde som mål at klare cuttet og drømmemålet var en T10 placering. Ellers gjaldt det om at nyde oplevelsen, suge inspiration og lure lidt skills ud af øjenkrogen.
Forberedelserne op til turneringen gik fint, med undtagelse af det korte spil. Sjældent har jeg haft værre oplevelse af mit korte spil, som desværre satte sig i mig og varede ugen ud :-( Set i bakspejlen kunne jeg godt have sparret, som minimum 1,5 slag pr runde, hvis jeg havde ramt nogenlunde niveau rundt omkring grens. Forfærdeligt at opleve, men det overskygges stadigvæk af oplevelsen set over hele ugen. Jeg havde massiv opbakning fra familie, venner, min kærste Michelle, og klubkammerater. Havde sågar en god klubkammerat på tasken som caddy. Det fungerede helt kanon! Ros til Mikkel for at slæbe den tunge taske i 4 hele dage, han kan se frem til en ny putter på min regning ;-)
Jeg er glad for at dele denne oplevelse med dem, for uden dem som vidne til begivenhederne, havde det været svært at forklare hvor sjovt det egentlig var! Jeg reagerede rigtig fint på de mange folk (læs: MANGE), om end der var lidt spænding på ved første tee alle dagene. Det er lidt uvant for mig med så mange tilskuere, men som ugen skred frem syntes jeg bare det blev federe og federe.
Som golfspiller og en af dem med god længde på, så vil man altid gerne gøre det godt på par 5 hullerne, men jeg tror ikke der var en eneste spiller i feltet der inden runderne gerne vill bytte birdie ud på par 5erne med fugle på hhv 7,10 og 16 :-) Der var så mange mennesker rundt om de greens, at det er umuligt at forklare og beskrive. Det var som om at man kun så green og flaget på green, alt andet var bare mennesker. Meget impnerende. Jeg var så heldig eller dygtig om man vil, at jeg fik lavet birdie på både 7,10 og 16 i løbet af turneringen og hvilket brøl der fulgte med - WOW :-) Gåsehud, smil på læben og en følelse af at man er verdens bedste i et kort øjeblik :-) 

Jeg er stolt over at spille med i alle fire runder, og ved nu hvad man kan forvente sig på den store tour. Jeg føler lidt at jeg kunne og skulle være nogle slag bedre over 4 dage, men men... godkendt debut og jeg er vel en af de eneste der kan prale af at have klaret 100 % cutts på Europa Touren, ha ha :-)

Jeg spillede ikke med nogen der sluttede i toppen, desværre, men jeg må sige, at jeg er blevet mere overbevist om at jeg kan begå mig derude. Jeg slår bolden ligeså godt som dem jeg spillede med, faktisk længere end dem alle og med lige så fin præscision ikke desto mindre. Med tanke på at jeg havde lidt rygsmerter i sidste uge og følte mig begrænset i min bevægelighed, så er jeg rigtig godt tilfreds med ugens spil og hvad jeg præsterede. Eneste lille "øv" var at jeg ikke fik skudt en runde i par eller bedre, for spillet var godt nok til at det kunne have ladet sig gøre i to af runderne.

 

Jeg vil slutte her, og tømme vaskemaskinen :-)

 

God dag og tak for støtten :-)

 

Hjelm