T8 i Sverige

2014-05-19 20:51

Så er jeg hjemme for en kort bemærkning så vil lige sammenfatte hvad seneste turnering bød på for mit vedkommende!

 

Fjälbacka er en rigtig fin bane, der på papiret synes kort og tilgængelig, men vejret optil, havde gjort fairways og forgreens meget bløde, så den spillede en del længere end hvad der stod på kortet, kombineret med rødsvingel greens som vi kender dem fra Aalborg Golfklub. Ret hårde at slå ind til, så det var ikke nemt at slå bolden tæt på. Man skulle virkelig tænke på hvor bolden skulle lande frem for at slå den til pinden. Det snød nok alle en del gange, og var vel primær grund til at vinderscoren  "kun" blev -6 over tre dage i praktisk talt kanon golfvejr. Der var da lidt vind, men ikke noget vildt.

 

Jeg åbnede bundsolidt med -4, bogeyfri. Jeg var lidt længe om at komme igang, men jeg blev belønnet for min tålmodighed mod slutningen af runden og fik med tre birdies på de sidste 4 huller åbnet turneirngen på rigtig fin vis. Anden runde var faktisk næsten lige så god, hvis man tager den lille fejl på 3 hul, hvor jeg på bedste vis fik shanket min wedge på det 117 meter lange par 3 hul... WUPS :-(

Det er faktisk første gang nogensinde jeg har slået en shank i en turneirng, så jeg blev taget lidt med bukserne nede og kunne vel ikke andet end grine af det og så bare sluge den 5´er om komme videre. Efter 18 huller var jeg total -6, og to under for runden. Rigtig godt tilfreds med spillet og muligheden for at spille med om sejr på sidste dagen.

11.30 gik jeg ud i førerbolden 1 slag efter førende spiller. Et hul senere, og et holet chip fra Rasmus Hjelm, så var vi helt lige. Det føltes som om det var min turnering, og jeg var faktisk 100 % klar tl at gribe chancen. Måske straffede ham fra oven (læs Gud) mig for at være lidt for "højt tænkede", for de næste 17 huller var en kamp for at spille mig frem til birdie chancer. Jeg havde faktisk ikke en eneste birdie chance under 5 meter fra hul 2 af og ind. Eneste birdie foruden den der kom på første hul, takket være et konge chip, blev naturligvis endnu et holet chip på hul 10... haha. Komisk. Jeg kæmpede med mit wedge spil, og ramte kke bolden godt nok til at forudbestemme hvor langt den skulle flyve, som var kritsik i forhold til at slå bolden tæt på. På bløde greens, kan man bare slå efter pinden, men det var ikk tilfældet på Fjälbacka, hvilket var fedt, for det bringer de bedste spillere frem i feltet. Jeg kunne bare ikke få spillet til at flyde på sidste dagen og måtte tage til takke md +2 og -4 samlet, sølle to slag fra omspil :-(
Surt, men samtidig positivt. 

Jeg spiller igen fredag, lørdag og forhåbentlig søndag på Landskrona i Sverige. Wish me luck :-)

 

Rasmus Hjelm