T12 - Godkendt start på Dansk jord!

2009-05-10 16:03

Så er jeg atter tilbage på "pinden". Tak til Jens for at holde bloggen kørende de to første runder, hvor jeg ikke selv var i nærheden af internet. 


 

Dagen idag startede rigtig godt. Jeg spillede super fra tee til green. Især jernslagene var af høj kvalitet. Godt træf med god kontrol over kurverne, samt længderne. Det gav mange birdie chancer, som stille og roligt blev til realiteter. Efter 13 spillede huller var jeg pludselig 4 under par. Det var helt vildt dejligt og jeg nød det fuldt ud. 
Desværre formåede jeg ikke at holde skruen i vandet hele vejen. Jeg var ikke god nok til at få "sat en streg i sandet", da jeg løber ind i bogeyen på mit 14 hul. Den pris betalte jeg på 16. hul. Jeg var ikke fokuseret nok på tee stedet og sender mit drive dybt i venstre ind i noget hø. Derfra går det stærkt og pludselig står jeg med en dobbeltbogey. En dyr pris at betale, men jeg lærte af det. Alt i alt blev det til en runde i 71 slag, en enkelt under par.
Lige efter runden var jeg selvfølgelig godt træt af det, for der var virkelig lagt i ovnen til en lav runde i dag på en ellers svær bane. Men nu hvor runden er kommet et par timer på afstand, er der overvejende positive ting at tage med videre. Niveauet er der til at begå sig blandt de bedste, selv når jeg ikke spiller mit bedste. Jeg slutter denne turnering på en delt 12. plads, og jeg føler faktisk ikke, at jeg score og resultat mæssigt er på det niveau jeg ved jeg kan spille på. 
Det skal nok komme. Jeg skal bare fortsætte de gode takter og træne på det rigtige.

Måske lurer det gode resultat rundt hjørnet. Om blot 4 dage skal jeg spille første afdeling af Krone Golf Tour på Himmerland Golf & Country Club. Jeg skal spille med mine sponsor BACKTEE. Det ser jeg frem til. Turneringen spilleform er modificeret stableford. Der gælder det om, ligesom altid, at lave en masse birdies ; ) 

Jeg vil slutte her. Der kommer med garanti en blog eller to i løbet af næste uge, når det går løs i Himmerland : )