Så går det snart løs i Danmark!!!

2009-05-05 09:12

Nu er der godt nok ikke lang tid til at sæsonen for alvor bliver skudt i gang her i lille Danmark med turneringer på dansk jord. Ecco Touren har sæson "præmiere" på fredag i Royal Oak og strækker sig hen over weekenden. Krone Golf Tour starter såmænd op ugen efter i Himmerland. Dejligt!

Det var egentlg meningen at Ecco Tourens første turnering skulle være afviklet på Brundtland, men af kedelige årsager som i nok alle ved efterhånden så blev det ikke en realitet. Stor ros til Ecco Tourens staff, Turneringens sponsorer og Royal Oak golf Klub for så hurtigt at få turneringen flyttet og dermed udgået aflysning. Personligt ville jeg hellere have spillet Brundtland, for den har jeg rigtig gode minder fra. Jeg spiller altid godt på den bane. 
Royal Oak har jeg også spillet godt på, og den er altid i super stand. Royal Oak er helt klar den bedste test af de to baner, for man skal spille godt for at komme godt rundt. Det behøver man ikke på Brundtland. Royal Oak er og spilles desuden længere end Brundtland, og så har Royal Oak større og hurtigere greens. Hastigheds fornemmelse er altid en vigtig del af putningen, det er bare som om at det er lidt vigtigere på Royal Oak ; )

Nok om det, jeg glæder mig helt vildt. Håber vejrguderne er nådige og lader de blide vinde komme til det sønderjyske hen over weekenden ; )

Det sidste stykke tid har jeg fået trænet og spillet en del. Jeg har faktisk spillet mere end jeg har trænet. Det har ikke været noget bevidst, men det har bare været tilfældet. Det gode ved det er, at jeg har spillet rigtig godt hver gang og scoret godt. Det har givet selvtillid, så det er dejligt. min ball striking er solid for tiden og min putting bliver bedre og bedre. Desuden har jeg været flittig til at besøge ffitness world 3 gange om ugen siden min hjemkomst fra det nordlige Spanien. Det har været super godt, og på de blot 4 uger er min kondition blevet super god. Styrkemæssigt er det meget det samme. Jeg øger ikke antal kilo i de enkelte øvelser her i sæsonen. Det ville være dumt med en skade, så jeg holder bare styrken ved lige!

Jeg vil selvfølgelig blogge fra hver dag fra weekendens turnering, men måske bliver det sværere end forventet. Det er ikke sikkert, at jeg har adgang til internet, der hvor jeg skal bo. Det skal selvfølgelig ikke snyde jer for en blog efter hver runde. Min manager, Jens Elung, er heldigvis gået med til, at jeg kan give ham et mundtligt referat efter runden, hvorefter han så vil han lave et lille indlæg.

Hav en god dag alle sammen!

Hilsner fra Rasmus