På træningsbanen : )

2009-04-21 21:07

Det er en hel fornøjelse af være i Danmark for tiden. Det er skønt at have udendørs kontor ; )
Efter turneringerne i det nordlige Spanien, har jeg fået kigget på mine statestikker, som i øvrig kan ses under fanebladet "kalender". 
Udfra statestikkerne står det klokkeklart, hvad der skal forbedres inden næste turnering starter. Min evne til at "rydde" op og redde par når jeg mister greens, samt bedre putting. Det er nødvendigt, hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at slutte med fremme oftere. Man vinder heller ikke, hvis ikke man putter godt og redder pars. Sådan er det bare.
Det lange spil er helt i orden, og det er godt nok til at gå mange under par. Arbejdet skal bare gøres færdigt på det kortklippede græs. Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort, men jeg gør mit for at højne det nuværende nivaeu. Jeg bruger meget tid på at træne omkring greens og træner meget putning. Primært fra to meter og ind. Jeg er af den overbevisning, at god putting kommer af god selvtillid. Jeg er sikker på, at hvis jeg i en periode holer putts på samlebånd, så forplanter det sig i kroppen. Det giver selvtillid. Jeg skal genvinde den tro jeg havde på "trilleren" de sidste par år som amatør. Det var ofte min styrke.
I dag havde jeg en god lektion med min træner Marcus Brown. Vi fik filmet det svinget, og det så rigtig fint ud. Der var to meget små ting, som egentlig ikke er rettelser, men bare påmindelser. Altid godt lige at få kigget på det, også i de perioder, hvor det går godt.
Jeg fik også et par gode fif omkring pitchslaget samt ved simple chips omkring green. Det var helt kanon. Jeg døjede lidt med et uens træf omkring greens i Spanien, hvilket selvføleglig gjorde det svært at tro på at det var nemt at komme ind og i. Det blev mere en kamp og lidt gætteri hist og her. Dagens lektion med Marcus, hjalp med det samme. Jeg er sikker på at niveauet i det korte spil, snart kommer igen.  

Ellers kan jeg fortælle, at jeg går og tester lidt udstyr fra Titleist. Jeg har fået en 5 wood på prøve, som jeg kraftigt overvejer at få i bagen. Den er rigtig fin. Den kommer helt sikker i bagen i løbet af sæsonen, hvis banen indbyder til det. Det er et super alternativ til 2 jernet. I vind foretrækker jeg 2 jernet da det er nemmere at slå fladt. I vindstille vejr er 5 wooden helt sikkert den rigtige løsning. Det er nemmere at slå et højt og samtidig langt slag med den, end det er med 2 jernet. Det betyder selvfølgelig, at det bliver nemmere at lande og stoppe bolden hurtigere på green fra forholdsvis lang afstand. Helt perfekt til længere approach slag på par 5 huller.

Forresten, så har jeg indlagt en lille billedserie i galleriet fra en af de mange prøverunder vi havde på Sojuela banen. Kig forbi.
Rigtig god vind på golfbanerne rundt om i landet : )

Hilsen Rasmus