nyt skaft i driveren og to finlandsture venter forude ;-)

2014-07-06 15:15

Så blev der lige tid til at opdatere siden. De sidste par uger har været lidt tynde resultatsmæssigt, men der har også været noget positivt ved det. Jeg syntes ikke jeg spiller så godt, slår mange tynde slag og har kæmpet med et lavt bundniveau. Jeg kom ellers fint fra start i Skjoldnæsholm i sidste uge, og vendte i første runde i minus to.På bagni og særligt de sidste 4 huller gik det så helt galt. Jeg slog en 3 wood out of bounds på et af de nemmeste huller på bagni, som resulterede i en dobbeltbogey, og så måtte jeg sande to vandture på sidste hul, efter et perfekt drive og kun 180 meter til pinden på par 5 hullet. En skidt udvikling, en skidt runde og virkelig en lang køretur hjem klokken 22 om aftenen. Vi blev udsat 3 timer under opvarmningen til runden pga torden vejr, så min start klokken 13 blev til en start klokken 16 i stedet. Jeg ved ikke om det var for lidt at spise eller bare en lang dag der skulle resultere i sådan en afslutning, det var ihvertfald en lang og hård dag på kontoret.
Anden runde spillede jeg heller ikke for godt og til trods for endnu en bold out of bounds så fik jeg den rundt i minus 1, og klarede cuttet på nummeret. Det er naturligvis ikke målet bare at klare cuttet, men at være en del af toppen, men der er stor forskel på at misse cuttet med 1-2 slag og ikke have chancen for at kravle op af leader boardet sidste dag, for uanset hvad man ligger på en Ecco Tour inden sidste runde, kan man altid spille sig i top 10 eller tæt på hvis man spiller en god sidste runde - altid! Jeg kravlede dog kun 10 pladser med en runde i par, og sluttede således som nummer 31. Det positive ved ugen, var at jeg trods skidt spil, mange løse slag etc. formåede at lave 11 birdies på 54 huller. Det ville jeg ikke have gjort for et-to år siden. At der er for mange blå skyldes for mange dårlige og destruktive slag.

Ugen efter gæstede vi Robert Karlssons barndomsklub Katrineholm, en bane jeg kendte da jeg spillede den sidste år. En kanon fin bane, som kræver lidt af hvert. 

Inden afrejse, faktisk to timer inden, kom pakke posten forbi med et skaft til min driver som jeg har ventet på ret længe. Jeg prøvede det for over en måned siden ved et tilfælde i Silkeborg. Jeg havde træning med Larsson og tilfældigvis var Titleist der også den dag med demo grej. Jeg fik lige prøvet et skaft eller to :-)

Der var et skaft der virkede til at være perfekt, så det måtte jeg bare have. Nu fik jeg det endeligt og så frem til at prøve det på banen. Det gav mig 3 mpg mere i sving speed og gav mindre spin ved træf i hælen af køllen, hvor jeg oftest rammer den hvis ikke den sidder i midten af køllehovedet. "win-win situation" som man siger :-)

Under Pro Am´en testede jeg skaftet og syntes faktisk det var godt. Jeg slog nogle lange ind imellem og drivede den faktisk ret lige - med undtagelse for en enkelt smutter. Derfor kom skaftet naturligvis med i bagen under første runde og faktisk i hele turneringen. At jeg ikke drivede den ret godt, var nok ikke skaftets skyld, og om jeg ville have drivet den bedre med mit gamle skaft finder vi aldirg ud af. Jeg skal lige vænne mig til vægten (lettere) i den og så skal jeg have svinget fra træningsbanen med ud på banen igen. Jeg ramte den skide godt før og efter runderne i Katrineholm, men jeg var ikke så god på banen. Jeg fik kigget i spejle på rangen og optaget video for at fejlfinde, men alt så faktisk fint ud. Jeg kæmpede med at finde en god rytme på banen og følte ikke svinget var "in sync". Efter runder i par, minus et og minus et, sluttede jeg på en 16 plads. Heller ikke noget vildt at skrive hjem om, men på samme måde som ugen inden, så formåede jeg igen at producere fint med birdies, blot for mange blå. I Katrineholm lavede jeg således 12 birdies. 

 

Næste uge (tirsdag) tager vi til Finland og spiller Aura Golf, en bane jeg sidse år blev nummer 3. på, ét slag fra omspil, så det må være en bane der passer mig fint :-) 

Efter Aura, er der friuge, hvorefter turen igen går mod Finland. Ser fem til begge turneringer og regner med at være i toppen af leaderboardet!

 

Jeg skal træne hårdt her de næste dgae for at blive mere "dus" med den nye driver og for at blive mere skarp på min rytme.

 

God lørdag og nyd nu sommervejret ;-)

 

Hjelm