God start efter en svær beslutning!

2013-07-16 10:22

Ja selv om man beslutter sig for noget, og selvom man føler det er det rigtige, så er der hele tide en tvivl der nager... Er det nu det rigtige og er det nu det rigtige tidspunkt at gøre det på. Særligt når kollegaer prikker til en med kommentarer som "Hvorfor spiller du ikke CT i denne uge, du kom da ind".
Men sådan er det vel og det skal man bare være god til at sortere fra, inderst inde kan man selv bedst mærke hvad der er rigtigt, og efter min beslutning er der lidt mere ro på, mht. planen for resten af sæsonen. Jeg tog et godt skridt på vejen i sidste uge, hvor der blev spillet Gang Open i Finland. lidt skuffende med den manglende omtale i diverse golfmedier, men det skal vel ses i lyset af at JB Hansen var ved at gøre skrive historie i Skotland. Det er fair nok, og jeg er glad på hans vegne. En 3 . plads i den turneirng er virkelig flot!!!
Jeg selv blev også nummer 3, og tjente vel kun en brøk del af JB hansens 3. plads ;-)
Men jeg er godt tilfreds med ugen og fik ændret nogle af de ting der havde haltet et stkke tid. Jeg syntes min putning var god over hele ugen, på relativt svære og tricky greens. Min driving var fantastisk og jeg slog den ret langt fra tee. Også med jernene var jeg lang i den uge. Lidt mærkeligt, men ret fedt. Det gav dog anledning til et par fejl hist og her, hvor jeg fik placeret mig forkert på greens grundet den pludselige ekstra længde.Jeg kæmper stadig med at holde et godt niveau med wedgen, men fandt ud af noget godt på rangen sammen med Anders Schmidt og Daniel Løkke, så nu er der en vej at følge og der skal bare arbejdes med det i højere grad end tidligere.
Scores i 69(-2), 70(-1) og en afslutende 67´er(-4) - samlet minus 7, var ét slag for meget til at komme med i omspillet om sejren, men 3. pladsen var et godt skridt på vejen til Nordic Leagues top 5, som er målet for resten af sæsonen. Man ved aldrig hvad man får ud af tourskolen, men jeg tror på at jeg spiller mig hele vejen til Final Stage igen i år.
Nu har jeg en fri uge som giver mulighed for at arbejde lidt med tingene inden jeg i næste uge (onsdag) tager til Finland igen. Ser frem til det og til at lave endnu en topplacering!

God dag derude...

Hilsen Rasmus Hjelm