Flop på samsø, men hvilken weekend at følge op med...

2009-08-10 10:22

Først undskyld for den sene update, men der var kaos på Samsø, da færgen til Jylland pludselig gik i brand. Heldigvis blev der indsat en ny færge som gjorde at spillerene kom hjem, omend lidt sent, således det blev muligt at spille med i weekendens divisionskampe. Godt gået af Samsø-linien. Tak til jer ; )

Nok om det. På samsø fik jeg, men syv tommer søm, bevist at Krone Tour og jeg ikke kan sammen. Hold da op en gang rod. Egentlig spiller jeg godt i anden runde. At jeg kommer rundt i 74 (+2), trods godt spil, skyldes 5 elendige sving, som kostede 5 lostballs fra tee. Heldigvis, lavede jeg alle 5 gange birdie med min provisoriske bold så det blev ikke værre end 5 bogeys på runden, og ja faktisk 8 birdies, hvis de provisoriske bogeys tæller med ; )

Jeg fik da spillet en turnering , hvor skulderen ikke gav anledning til bekymring overhovedet, så det var bare lækkert. Det skulle vise sig at være meget vigtigt for weekendens kampe i divisionen.

Lørdag spillede vi mod Holstebro hjemme. En kamp der bød på suplim fight, godt spil, masser af tilskuere, grill på terassen og sågar også afbrydelse af spillet pga torden under singlerne.
Først en kæmpe tak til Kim Gade, der har gjort simpelthen så meget for at gøre det mere attraktivt for Aalborg Golfklubs medlemmer at komme og støtte første holdet på hjemmebane. Jeg vil være ærlig og sige, at det var første gang jeg har følt at jeg spillede på hjemme bane i Aalborg. MEGA fedt. Tak til de fremmødte for støtten. Håber i nød golfen, vi nød ihvertfald støtten. 
Efter en intens, lang og spændende match blev resultatet uafgjort, 9-9. Lidt bittert for Havemann og jeg er begge hhv. 1 og 2 up med 2 huller igen. Vi taber begge de sidste to huller. Havemann taber dermed med mindst mulige margin 1-0 og jeg selv deler. Ærgerligt, men det var sku en god match.

Søndag skulle vi spille ude mod Breinholtgaard. En kamp der kunne bringe os op på første pladsen eller direkte ud af elitedivisionen afhængig resultatet mellem Gyttegaard - Holstebro som mødtes i Holstebro. Der var nerver  på hele dagen. Heldigvis kom vi bedst fra start og førte 4-2 efter foursomes. Det gav en øget tro på sejr. I singlerne blev vejret virkelig skidt. Det regnede kraftigt første 11 huller, så der skulle kæmpes. Både mod vejret og modstanderen. Spændende det blev det så absolut. Efter intens fight, godt spil og god attitude derude trækker vi det længste strå og vinder med cifrene 10-8. Mindst mulige margin. Havde vi tabt 10-8, det gjorde vi ikkke, men havde vi tabt, så havde vi faktisk rykket ud af Elitedivisionen. Aldrig har jeg oplevet så tætte matcher hele året, så lige en stilling  inden sidste kampe og så spændende en afslutning på kvallifikationen til slutspillet. Det fedeste ved det er at vi i år er med. Aalborg skl sku spile om medajler. Det bliver fedt, og jeg glæder mig helt vild. Var har et homogent hold og en konstant tiltyagende holdond og gejst. Vi bar hinanden til sejr her i weekenden, og vi sejrede som et hold. Helt vildt flot. Er stolt af præstationen over hele linjen.

Og jeg spillede 2 gange 36 huller denne weekend (lige knap - Høgh og jeg storsejrede i begge vores foursomes) uden at mærke noget til det i skulderen. Virkelig dejligt ; ) 

 

Jeg er en glad golfspiller i dag ; )