Første gang i 2014 jeg holder en friuge :-)

2014-06-17 13:05

Efter 8 turneringer på stribe, syntes jeg det var ved at være tid til en pause, og så passer det perfekt med at sidde over i denne uge da banen i Norge ikke lige frem rangerer som en af de bedste baner jeg har spillet - og så siger jeg ikke mere om den :-)

Holstebro som vi spillede for et par uger siden, må nok betegnes som en skuffende uge. Jeg var MEGET tilfreds med min mentale del af spillet og min afslappede nærmest "ligegyldige" attitude var en succes. Når man spller så mange uger i træk, er det svært for det første at spille godt i alle sammen, men så sandeligt også at få bearbejdet ugen før, restitueret og evalueret inden næste "eventyr" starter. Jeg betalte vist prisen for en hård uge i Silkeborg, hvor jeg spillede med mange tilskuere, var med fremme fra start til slut og var drænet for kræfter efterfølgende - særligt de sidste 4 huller af turneringen tog hårdt på mig de følgende dage. Det var faktisk så hårdt, at jeg vidste jeg ville brænde ud, hvis jeg ikke fik gjort noget andet, så i Holstebro havde jeg samme attitude uanset om jeg slog den midt i fairway, eller dybt i skoven - næsten da ;-) Det var ikke overraskende rigtig godt, og noget jeg arbjeder videre med. Over hele ugen var jeg simpelthen for dårlig fra tee til at gøre mig forhåbninger om noget som helst. Det var en bonus i det hele taget at klare cuttet! Det var underligt, for jeg følte egentlig fint for svinget, men jeg slog den bare begge veje.... ha ha.

 

I sidste runde var det så slemt at jeg på de sidste 13 huller af runden afleverede min driver til min far som var tilskuer, og spillede således kun med 3 wood resten af runden. Jeg var 1 under på de sidste huller, så en helt dum beslutning var det ikke ;-) Jeg ramte ikke flere fairways, men jeg kunne spille videre på min bold hver gang - ha ha.

Efter Holstebro gik turen til Sverige, nærmere betegnet Visby på Gotland. Alle har snakket så godt om stedet og banen, så den ville jeg absolut ikke gå glip af. Selv om det kneb med energien og kræfterne, så tog jeg den uge med :-)

Hold da op for en bane det viste sig at være, den bedste jeg har spillet i Skandinavien - uden tvivl. Det er så imponerende når man kan tage en 6250 meter lang bane og så lave den så svær som den faktisk spillede. En fornøjelse!

Jeg kom fint igang med turneringen og åbnede solidt med en runde i par, på en dag hvor vejret var der til at man kunne skyde lavt. Jeg løb ind i lidt problemer fra 8-11 hul, efter at have været 3 under på de første 7 huller var jeg således pludselig +1 for runden efter 11 huller... Sådan er det på baner der kræver lidt af en. Det kan gå stærkt. Jeg lavede en god birdie på 17 hul, og kom således rundt i par.
Anden runde blev spillet i lidt sværere betingelser. Der kom mere vind på og det var koldt om morgenen. Jeg fortsatte med at være solid fra tee og havde således ikke så meget stress under runden. Utroligt at man kan gå fra at ramme 20-25 % af fairways i Holstebro til at ramme over 80 % i Visby, hvor der er væsentligt mindre fairway at ramme. Golf er sku underligt! Nå men jeg kom rundt i to under par, og lå godt med inden sidste runde. Delt 5´er for at være nøjagtig. Ganske vist 8 slag efter den førende Jesper Billing som tog røven på resten af feltet og skød en fuldstændig vanvittig anden runde i 8 under par!!! Hatten af for den præstation.

Trods langt til 1. pladsen øjnede jeg en god mulighed for at snuppe en topplacering, og 3. dag spillede ind i mine hænder da stærk vind (moderat underdrivelse) prægede scores på finaledagen. Det var så vildt, at det var på grænsen til at være uspilbart. Heldigvis havde greenkeeperne vandet greens godt om natten og ladet være med at klippe de i forvejen lynhurtige greeens. Sidste dag rullede de nok "kun" 10 på simpmeteren. Jeg fik en hård start med bogeys på alle de første 4 huller, og mærkede lidt vrede i kroppen, men jeg holdt fokus og fik en vigtig birdie på 5 hul, for ligesom at komme tilbage i kampen om en topplacering. Jeg spillede bund solidt på de sidste 14 huller og var således 2 under på disse for at slutte runden +2. Det var dagens anden bedste score, på en dag hvor gennemsnitsscoren lå på hele 79,5 (+7,5) for feltets 49 bedste spillere... vildt!

Jeg sluttede på en delt 3. plads i Visby og rykkede ind i varmen igen på Nordic League Rankingen. Skønt!
 

Efter lørdagens sidste runde på Visby, havde Kasper og Estrup og jeg noget af en rejse foran os, for vi havde takket ja til at spille hjemme i Aalborg om søndagen i divisionen. Jeg havde nøje planlagt at vi kunne nå det, ved at sejle fra Göteborg til Frederikshaven med den sidste færge klokken 00.30 lørdag aften. Vores første bådtur startede 16.20 fra Visby til Oskarshavn, hvor vi ankom 19.15. Herfra kørte vi ca. 400 km til Göteborg for så at sejle derfra til Fredrikshavn. Vi ankom lidt tidligt til Göteborg hvorfor vi lige luftede vores fiskestænger i havnen, uden held hug eller bid, men hyggeligt var det. Knapt så hyggeligt var det, da vi kl.00.05 finder ud af at den båd vi skulle med var sejlet ca 24 timer inden, altså lørdag kl 00.30 om morgennen og ikke om aftenen - hold nu op hvor var vi sølle da vi måtte sande at vi skulle hele vejen nedenom, "kun" 700 km til Aalborg, med start klokken 08.00. ZZZZzzzz :-(

Afsted det måtte vi jo og jeg tog den første halvdel af vores natlige Le Mans til Aalborg, hvorefter Estrup overtog roret i Valby. Klokken 05.45 holdt vi på P pladsen i Aalborg Golfklub. Vi blev sjovt nok sat i foursome sammen og spillede ja for at sige det lige ud, piv elendigt... 7 straffeslag blev det til i løbet af runden og et halv point til holdet. Tror i det var hårdt at skulle spille single bagefter?

Jeg frygtede virkelig en snitter på det groveste, men af uvisse årsager (eller en meget stærk kop kaffe) så steppede jeg mit spil gevldigt op og var således færdig efter 14 huller. Jeg vandt 5/4 og var 4 under i en solidt blæst uden en eneste bogey... Jeg brugte min erfaring fra Holstebro med hverken at juble eller at blive ophidset på runden, for med så få ressourcer i kroppen så var jeg nød til at disponere og jeg er glad for at jeg ikke skulle ned af 18 hul i søndags, for jeg var mildest talt total færdig!!! 12-6 sejr for holdet, og pludselig var den lange køretur om natten lidt glemt, indtil man ramte sofaen senere om aftenen. Jeg sov ret godt :-)

 

Selv idag tirsdag er jeg mærket efter de sidste 8 ugers turnerings golf. Særligt den sidste uge og dagnene lørdag/søndag har sat sine spor. Jeg er helt færdig :-) Men på en god måde, nu skal der lige lades op igen, inden jeg i næste uge skal spille Ecco Tour på Skjoldnæsholm.

 

God dag!