Det kan kun gå frem af...

2009-06-26 20:07

    Ja så blev vi endelig færdige med turneringen. Hold da op en skidt dag på kontoret. Én sølle birde på 18 forsøg efter 12 fairwaytræf. Ikke skarpt. Jeg slog gode jernslag i starten, men kunne ikke ramme længderne. Derfor måtte jeg hele tiden kæmpe for at redde par. Det gik egentlig godt nok, for jeg har god touch idag, men det vinder man altså ikke på. Mod slutningen slår jeg desværre rigtig mange løse slag. Den dårlige putting smittede af på spillet. At min driver knækker efter et godt drive halvvejs på runden er altså heler ikke heldigt. Den var helt ny, og havde kun været i bagen i to uger : (  
Det var vel bare en af de turneringer man skal over og glemme hrúrtigst muligt. Jeg har ikke så meget at tage med videre ihvertfald, så jeg tror det er bedst at lade den ligge. Det blev, forhåbentlig, årets dårligste præstation fra min side af. 

Nu har jeg spillet med i de første tre afdelinger af Krone Tour, og det er egentlig med blandede følelser jeg kigger tilbage på oplevelserne. Jeg selv kan godt lide, at spille hurtigt og kun tænke på min egen bold. Til de her Pro Ams går det virkelig langsomt, 6 timer eller mere er ikke unormalt. Personligt testes min tålmodighed rigtig meget derude. Langsomt spil og jeg er en ligning uden løsning. Det går sjældent godt, hvilket afspejler sig de scores jeg har præsteret på Touren. Kun to ud af seks mulige runder har været okay. 
Jeg er sikker på, at de amatører, som spiller med nyder dagene i fulde drag. Der er ikke sparret på noget ihvertfald. Super forplejning på banen. Der grilles pølser, frikadeller og andet lækkert rundt omrking på banen. Samtidig serveres der kolde øl, rødvin og sodavand samt chokolade. 
Personligt bryder jeg mig ikke om ovenstående, da det bare forlænger runderne unødigt, samt fjerner det flow" det gør, at man holder en god rytme på banen. Desuden er jeg mere til en rugbrød med leverpostej, to banener og vand for resten af pengene. 
Jeg ved godt, at min mening ikke ændrer på noget, og det skal den heller ikke. Jeg er sikker på, at mange af de andre proer, der deltager syntes godt om arrangementet. Jeg må nok bare erkende, at jeg ikke duer til turneringer afviklet som Pro Ams. Jeg har snakket med min manager og min træner om det, og fremover skal det ihvertfald overvejes om det er bedst at deltage eller ej. 

Den næste tid skal bruges på at intensiv puttetræning, samt generel forberedelse til næste turnering i Hamborg. Green Eagle hedder banen vi skal spille og den er ikke mindre en 7200 meter lang. Alene længden siger lidt om hvor vigtigt det bliver at få den godt og langt afsted fra tee, så det skal der også trænes på. De lange jern skal også trænes flitigt, da det nok ikke bliver mellem og korte jern, der vil blive brugt mest i approach slagene. Det korte spil bliver også uhyre vigtig, for med den længde banen måler, bliver det svært, at ramme samme antal greens som man plejer. Den korte version af ovenstående må være, at alle spillets facetter bliver vigtige ; )

God weeked til alle ; )