Brug for en god uge ;-)

2014-10-06 11:38

Hej med jer.

 

Beklager den manglende opdatering. Programmet har bare været så pakket at jeg ikke lige har fundet tid til at sætte mig ned og få skrevet siden Himmerland.

 

Jeg har spillet en del turneirnger siden og jeg kan ikke huske præcist hvordan de forløb, dog har det været solidt spilmæssigt og scoremæssigt.

Turneinrgen i Kokkedal umiddelbart efter Himmerland blev til runder i 67 (-5), 70 (-2) og slutteligt 66(-6) - samlet -13. Det ramte til en 4. plads.

Efter Kokkedal spillede jeg first stage på Qulification School, som forløb som ønsket. Jeg kom sikkert videre efter runder i 67(-59, 68(-4) og en tredje og sidste runde i 70(-2). Vi spillede ikke en fjerde runde grundet hård regn under hele dag 3, som gjorde banen uspilbar. Der blev gjort hvad der kunne, men grundvandet var så højt, at det vand der forsøgtes pumpet væk, kom lige så hurtigt tilbage igen. Jeg blev nummer 3 til first stage :-)

 

Efter first stage på tourskolen, gik turen til Bogense hvor Ecco Tour afholdt første afdeling af året nyt tiltag, Freja Final 4. Jeg spillede rigtig godt alle dage, men puttede skidt i første runde, hvor jeg åbnede med en runde i 72 (par). To afsluttende gode runder i hhv 65(-7) og 67(-5) fik mig til 12 under par og jeg sluttede på en 8. plads. Absolut godkendt efter en runde i par som udlæg!

Dagen efter Bogense startede slutspillet i divisionen som i år endte med guld til Aalborg (os) efter et par gode matcher. Jeg selv vandt 3 af fire matcher og delte den sidste. Alt i alt en herlig weekend, om end lidt hård, så var det rigtig sjovt :-) Guldet kom tilabge til AaB og det var min 4. guldmedalje med Aalborg. Så vidt jeg ved var det guld nummer 12 på 22 år... ret godt tænker jeg ;-)

Ugen efter DM guldet gik turen til Sverige, hvor vi spillede anden afdeling af Freja Final 4 på Vallda G&CC. En fed linksbane i fed stand. Spillede ret godt de første to dage og lå efter to runder på 9. pladsen i -1 efter 69 (-3) og 74 (+2). I sidste runde løb jeg ind i uvejr med putteren og slog et enkelt drive der kostede dyrt. En finale runde i 77 (+5) kostede en Top10 placering og jeg sluttede som nummer 16 :-( Ærgerlig uge.

 

I sidste uge havde jeg regnet med noget stort i Himmerland, en bane hvor jeg kun har gode resultater at kige tilbage på. Aldrig har jeg sluttet udenfor top 7! Jeg havde et par lidt mærkelige prøverunder med var hhv - 4 og - 6 på Old og New Course, så scoringen var god, spillet var lidt blandet, men jeg kom godt rundt. Da turneringen startede fik jeg en god start og kom til 3 under par efter 8 spillede huller på Old Course, men tynde lange jernslag og et par sløje drives kostede undervejs en double bogey og en sjælden par på det nemme par 5 hul 14. Jeg kom rundt i minus 2, hvilket ikke er godt, dog heller ikke katastrofalt. I andenrunde startede jeg lidt shaky og var over par efter 8 huller på new course. Sjældent for mig i godt vejr på Himmerlland! Dog begyndte det at blive bedre og jeg fik den til minus to slutteligt og total 4 under par inden sidste runde, et slag fra top 10. Jeg var ikke tilfreds med hverken spil eller scoring inden sidste runde, og håbede på at spille en god finalerunde og kravle mod toppen. Jeg fik den start jeg ønskede med en solid birdie på 1. hul men lavede en lidt for nem bogey på 3 hul som satte en kæp i hjulet for at bevare momentum. Jeg fik yderligere bogeys på 5, 6 og 7. Meget frustrerende for eneste hul jeg var i problemer på var 5 hul, hvor jeg fik et fairway bunkerleje som ikke tillod mig at slå mod green. Det var alt alt for nemme bogeys og jeg begyndte at mærke frustrationerne inden i :-(

Trods fire birdies på en dag hvor Himmerland viste sin sande side med hård vind, så skrev jeg under på 77 (+4) og sluttede desværre langt tilbage på en delt 23. plads. Det er hårdt at kigge tilabge på den turnering, men samtidig må den i glemmebogen hurtigst muligt - faktisk azap, for i næste uge venter sæsonens vigtigste turnering for mit vedkommende. Jeg skal bruge et top resultat for at hente Oscar Zetterwal på den 5. plads som der vel egentlig kun er tilbage at kæmpe om. De øverste fire pladser er så godt som sikre. Det bliver en spændende uge, hvor jeg skal indstille mig på at spille aggresivt, men samtidig smart.

 

Kryds fingre for at spillet peaker i næste uge :-)

 

Rasmus Hjelm