Bare en super dag : )

2009-05-26 12:52

    Ja, det har virkelig været en kanon dag i dag. I samarbejde med Nicolaj Hansen fra Titleist og min træner Marcus Brown, fik vi i dag fittet lidt udstyr til mig. Formålet var med fittingen var egentlig at få kigget på en driver, men der kom da også et par andre køller i bagen ; )

Det var super fedt, og første gang jeg har prøvet sådan noget. Stor tak til Marcus for at bruge to timer på sidelinjen og stor tak til Nicolaj for at komme forbi Aalborg. Også lige en tak til Michael Harbo fra Arkadens fysioterapi for lån af trackman - den er helt kanon!

Nicolaj, Marcus og jeg fandt hurtigt frem til to drivere der skilte sig ud og opfyldte det jeg søgte efter. Titleists 909 D2 model, med 9,5 grader viste sig at være køllen for mig. Spørgsmålet var så, om det skule være med Diamana skaft eller Matrix skaft. Det var svært at skille dem ad ud fra tallene på trackman. Personligt følte jeg, at matrix var en smule bedre end Diamana. For at være sikker fandt vi et hul på banen med modvind og et med medvind. Her slog jeg 6 bolde med hver for at se om der var forskel. I modvind var der ikke den store forskel, men Matrix skaftet viste sig at være bedre i medvinden, hvilket blev grunden til det enedlige valg -  Matrix.

Min egen spoon (909 F3, 15 grader med diamana) måtte også lade livet i dag, den bliver i fremtiden erstattet af 909 F2 15,5 grader med voodo skaft. Den var helt super fra fairway af! Derudover fik jeg også sneget mig en rescue kølle i bagen. En kølle jeg egentlig havde svoret aldrig ville komme i man bag, men nu er den altså godt og grundigt på vej. Det blev en 909 H med 19 grader og Project X 6,0 flighted stålskaft. Den var altså overraskende nem at slå med og bolden gik langt uden at være alt for borende og projektil agtig.

Syntes bare lige jeg ville dele den fede oplevelse det var, at blive fittet til noget godt udstyr, der passer!

Rasmus