Aldrig uden for T10 i Himmerland :-)

2013-05-06 20:22

Den er faktisk god nok. Har efterhånden spillet en del turneirnger i Himmerland som professionel, og jeg er aldrig sluttet udne for top10, heller ikke denne gang. En delt 7. plads blev det til, og jeg er godt tilfreds med mange ting for ugen. Jeg fik ikke meget ud af de gode slag i de første par runder, men hånden på hjertet så var jeg heller ikke tæt nok på pindene hver gang. Jeg var tilfreds med svinget og slagene jeg slog, men jeg syntes scoremæssigt jeg kunne have været bedre. Jeg lavede kun 5 fugle for turneringen, men jeg er med sikekrhed den med færeste bogeys for ugen. få bogeys er ligeså vigtigt som mange birdies! En skam jeg løb ind i en 8´er i anden runde, som faktisk kom ud af ingenting. Jeg slog et godt approach der manglede 1 meter fra at være til stangen, som desværre rullede fra green kanten og ned i bunker til en simpel op-og-i. Til min store overraskelse fløj bunkerslaget 5 meter over green og ned til et hammer svært indspil. Indspillet endte 6 meter lang af flaget, som ellers var slået til perfektion. De nye green områder gør det vigtigt ikke at "shortside" sig selv. Nå, men da jeg markerer bolden og vil rense den inden jeg putter for bogey, opdager jeg en kæmpe flig i bolden, som forklarer hvorfor bolden fløj så vanvittigt ud af bunkeren. Jeg mærkede kun modstand iform af sand da min lobwedge strøg gennem sandet i bunkeren 1 minut tidligere. Derfor blev jeg også noget rystet over at se bolden flyve over green som en flækker.
Det tog ikke lang tid at regne ud, at bolden fløj som den fløj, fordi der havde sneget sig en skarp og relativ stor sten ind mellem køllehovedet og bolden. Svært ikke at føle sig en smule uheldig og jeg mistede fokus så meget at jeg tre puttede og lavede 8 ud af ingenting. Golf syntes en smule uretfærdig i ny og næ ;-)
Næ, men bortset fra den episode, så var det en fin uge og jeg har det rigtig godt hvergang vi spiller i Himmerland. resultaterne på stedet taler for sig selv. Faktisk er det første gang i år jeg ikke skyder under par i alle runderne, og første gang jeg ikke slutter under par. Men jeg må sige, at de nye green områder og redesignet generelt har gjort Himmerland til en bedre test. Kombineret med hård vind, så blev det en svær bane. Hatten af for Jesper Kennegård som sluttede 9 under par - FLOT!

Jeg syntes det er blevet rigtig godt i Himmerland, og jeg syntes områderne på greens og omkring er super gode. Lidt synd man ikke har måttet gøre mere ved banen fra tee til green, for der er altså muligheder for at gøre det rigtig rigtig godt! Stadig mange blinde slag, som gode spillere ikke er stor fan af.

Jamen som sagt, så var det en fin uge, og jeg er tilfreds med fremgangen i spillet, og skønt at tanke lidt selvtillid og få spillet turneringsrunder igen. Jeg fortsætter på Ecco Touren i denne uge på Brundtland, hvor vi starter op på torsdag. Det er også et sted jeg har gode erfaringer med, og glæder mig til gensynet med anlægget. Håber den er i fornuftig stand!

Imorgen står den på Pro Am, en tidlig en af slagsen, så jeg er early bird imorgen og når med sikekrhed at nyde en konge dag i dejligt vejr. Lad nu det gode ver fortsætte lidt endnu ;-)

God aften i stuerne :-)

Hjelm