Afrejse til Spanien :-)

2016-02-20 19:06

Så er der ikke lang tid til at kufferten skal være pakket, grejet indstillet og skoene pudset :-)

Jeg glæder mig meget og ser frem til at komme igang med det sjove - turneringsgolf! 

Jeg beklager at jeg ikke har blogget så meget henover vinteren. Jeg  har ikke fundet det revolutionerende eller spændende at berette om træningen indendørs eller de mange timer det er blevet til i fitness lokalet. Det er primært det tiden er gået med, foruden arbejde ved siden af. Det har været godt at træne i Rødovre og fysikken er god efterhånden, men de sidste 14 dage har det kun været udenfor jeg har slået bolde. Det var fedt at se bolden flyve igen, omend de første to gange var lidt "rusty" ;-) Man skal lige vænne sig til at tage stilling til et sigte og forestille sig hvor bolden skal starte og slutte, for ikke at nævne at jeg havde betydelig mindre tøj på inde i Rødovre end hvad man er nødt til at tage på udenfor pt.

Det ser ikke ud til (iflg. yr.no) at vejret bliver fantastisk i Barcelona området, så vi skal direkte i ilden som vi kender det på Nordic League, kulde, vind og tough vejr :-) haha... Jeg skal altså bare væk derfra!

Nå men foruden de kedelige vejrudsigter, så bliver det nu fedt alligevel. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente mig af turneringerne eftersom jeg ikke har spillet en golfrunde siden november sidste år. Jeg håber det kommer hurtigt igen, ellers å man spille med det man har tilrådighed og ellers får trænet igennem. Jeg kan godt forestille mig at jeg kommer til at spille lidt mere koncervativt i starten indtil jeg begynder at mærke kontrol. Hvem ved, måske har jeg allerede kontrol fra start :-)

Ellers kan jeg berette om, at jeg er blevet enig med Mark Housego, en gut fra England der nu bor i Danmark om at vi skal træne sammen i år. Det er vildt spændende, og Mark er rigtig dygtig, flittig og så ved han hvad en god spiller tænker og behøver for at have succes. Han har selv været tæt på gennembrudet som spillende pro og missede tourskolen med ét slag hele to gange. Han kan stadig ramme kuglen, så når jeg mellem Nordea Tour og Ecco Tour Winterseries skal være sammen med Mark og sponsor Mehmet i Belek så skal jeg have mit A game frem, hvis jeg ikke skal give drikkevarer efter runden ;-) 

Jeg mødte Mark sidste år i vinterhalvåret inde i Rødovre, hvor han var ansat og jeg selvtrænede. Vi spillede en del og trænede sammen. Det har vi også gjort i år, og det har været fedt!

Eftersom jeg ikke er en del af Pro Teamet længere så har jeg stået mere eller mindre på egne ben det sidste års tid, hvilket er gået okay. Jeg er bare ikke tilfreds med okay og søger det perfekte. Derfor så spurgte jeg Mark om han kunne tænke sig at være min træner, og vi blev hurtig enige om at det kunne være sjovt, så here we go :-)   Jeg glæder mig meget til samarbejdet, og vi er allerede igang med nogle gode ting. Mark er en rigtig dygtig træner som også besider en fantastisk coaching side som går godt i tråd med at han også er teknisk rådgiver. coaching delen er uundværlig for en god spiller og kan vel sammenlignes lidt med en mentaltræner. Vi startede med at sætte os ned og kigge på statestikker for 2014 og 2015 som jeg har lavet og så prøver vi at tage udgangspunkt i dem i håb om at forbedre de områder der kan have en påvirkning på områder der gør at jeg kan at komme videre i systemet og udvikle mig til en bedre golfspiller.

 

Nu vil jeg afslutte denne blog og istedet for sorteret vasketøjet så det hele er klar til afrejse på tirsdag :-)

 

God aften.

Hjelm