Tid til en opdatering :-)

2016-07-04 20:36

Jeg opdagede præcis til min skræk at jeg ikke har opdateret bloggen i et stykke tid på hjemmesiden - mine opdateringer ser ud til "kun" at have fundet sted på min facebook side. Det beklager jeg!

 

Der er jo sket en del siden sidst jeg bloggede må jeg indrømme, både godt og skidt. Jeg vandt min anden turneirng for året i Silkeborg, på en af mine absolut yndlingsbaner i lille Danmark. Det var en fed fed dag, og jeg er stolt over mit spil under hele turnerignen og særligt under sidste runde. Jeg leverede en fejlfri runde uden bogeys og sluttede 12 under par for turneringen, et slag bedre end nummer to. 

Jeg havde en hel særlig ro over mig i sidste runde og jeg havde tingene under kontrol hele dagen, og da det så spidsede til mod slutningen og jeg pludselig skulle hole ud fra 2-3 meter på sidste hul for at undgå omspil - ja så gjorde jeg også det! 

Meget stolt og ligeså glad tog jeg turen tilbage til Sjælland, hentede min kæreste og kørte ud til min min sponsor og gode ven Mehmet, hvor også min træner Mark Housego også kom og så fejrede vi en bedrift jeg ikke har opnået før - 2 sejre i samme sæson ! Vi blev enige om at målet nu var 3 sejre - hvorfor ikke?!?!

De næste par turneringer var noget rod, jeg spillede rigtig skidt faktisk! Jeg skulle lige have et "wake up call" for ligesom at komme tilbage på sporet. 

Tilbage på sporet det føler jeg mig nu efter to uger med to 5. pladser. Først i Norge på Borres Golfbane, og senest 5. plads i SM match på Ullna. Jeg snublede i kvartfinlaen mod den senere vinder, Mark Haastrup. Desværre havde jeg to katastrofehuller som reelt var forskellen i en tæt match, som jeg tabte med 2/1. Det var min første oplevelse med hulspil som turneringsformat som professionel (foruden divisionskampene) som jo mest er for sjov. Sjovt var det, men bestemt også anderledes. Jeg fandt hurtigt ud af at i hulspil er jeg ikke så god til at spille mod manden, men måtte derimod tænke at jeg skulle spille mod banen. Det hjalp gevaldigt, og til trods for en skidt start i første match, så fik jeg vendt det efter 6 huller og var ret god i de næste matcher med storsejre og solidt spil. Mark Haastrup blev endestationen, desværre - men jeg er glad for at han endte med serjen! 

Ullna er den bedste bane jeg til dato har spillet i Skandinavien. Sikke en stand og sikke et layout  - WOW!

Den næste turnering bliver i Sverige på Kristianstad ved Åhus. En turnering som skal spilles i et Pro Am format. Lidt anderledes og ikke min yndlingsform, men jeg skal have min træner Mark med som skal gå caddy. Planen er at han også skal gå caddy til Made In Denmark, så nu tester vi det lige af, og jeg er sikker på at det bliver skide godt. De gange vi har spillet sammen har han kunnet guide og vejlede mig rigtig godt samt hjulpet med min putting. Vi snakker om linjen og så er han min second opinion mht. om stregen er godt linet op ifht. startlinje til det putt vi står overfor. Mark har insisteret i at bære en staff bag, så det bliver helt Tour agtigt :-) 

(Shhhhhh - han ved ikke at jeg har en luxus dobbelt bæresele, så det bliver ikke så slemt)

 

Efter Kristianstad har jeg 3 ugers pause ligesom alle de øvrige Nordic League spillere. Det glæder jeg mig til, og vil gøre ALT hvad jeg kan for at gå på "ferie" med sejr nummer 3 :-)

 

God aften

 

Hjelm