Tid til en lille update herfra :-)

2017-01-11 11:08

Godt nytår og glædelig bagjul :-)

 

Så er det ved at være tid til at få opdateret lidt herinde og det er med gode nyheder at bringe.

 

Det har været helt vild dejligt at tage et godt langt afbræk fra golfen. Ikke at jeg ikke har savnet det, for jeg har i princippet lyst til at arbejde med det hver eneste dag, men kroppen og knolden havde brug for lige at restituere og tænkte på noget andet. Det har givet mulighed for at have meget tid med vores lille søn Philip som snart er 4 måneder – hold da op hvor er det givende at se sådan en lille trold udvikle sig og man hygger sig så meget med det. Det er bedre end fantastisk!

 

Nu har jeg været i gang med golftræningen et stykke tid og Mark Housego og jeg prøver at flytte nogle ting. Det går rigtig fint og hurtigere end forventet. Jeg har i mange år forsøgt at spille på at tage en side ud (læs: venstre) ved at slå en standard fade, men jeg har måttet sande at jeg ikke kom helt i mål med det og det var faktisk et af problemerne der resulterede i et formdyk midt på sæsonen. Så nu prøver vi at få mig mere indefra og til at slå en push draw. I godt en måned har vi ikke set en club path i minus (udefra og ind), så det er gået hurtigt med at få ændret køllens retning ind til bolden. Ideen er at slå små push draws, altså bolde der skruer fra højre mod venstre og som ikke krydser midterlinjen. Altså det helt lige slag. Jeg er sikker på vi får helt styr på det, og Mark er den rette til at tage mig den vej.

 

Ellers får jeg tiden til at gå med at være en del af et tomands team der leder  et indendørs center i Rødovre som har golf og ski at tilbyde kunderne. Det er sjovt at have lidt ansvar og det er meget fedt at prøve at lave noget anderledes! Det er et fedt team vi har herude og et godt miljø. Jeg er meget glad for det!
Eneste jeg kunne ønske mig var flere timer i døgnet, men det kender alle i andre sikkert også. Fuldtidsarbejde,  familie med barn på 4 måneder og golftræning + fysisk træning sætter ligesom døgnets 24 timer lidt på prøve :-)
 

Jeg er begyndt at træne fysisk inden jeg møder ind på arbejde om mandagen, onsdagen og fredagen tidligt om morgenen. Normalt er jeg ikke meget for fysisk træning klokken 07.00 eller der før men et er simpelthen det eneste tidspunkt det passer ind. Jeg har haft et langt tilløb for at komme i gang, men har nu fundet modellen for hvordan det kan lade sig gøre. Jeg ved min krop har brug for det og jeg SKAL gøre det for at holde en hel sæson som golfspiller. Dårlige undskyldninger er for dem der ikke brænder nok for det – haha.

 

Ellers er der dejligt nyt at bringe på sponsorsiden.

 

Jeg har fået forlænget aftaler med Guldbageren Vestbyen, TouchIT, Aalborg Golfklub, Randers Tegl, Puma og Titleist samt et par personligt hjælpende ildsjæle :-)

 

Derudover er det lykkedes at blive enige om et årige aftaler med følgende:

 

Derma – www.derma.dk , Bones – www.bones.dk ,

Gabriel – www.gabriel.dk , Sanistål – www.sanistaal.dk

 

Der er et par gamle kendinger som er klar på at støtte op igen, og det er jeg rigtig glad for og stolt over. Sanistål er med som ny sponsor, og det kan jeg vist takke min kammerat Daniel Madsen for – Danmark bedste skøjteløb og hårdeste slagskud. Daniel har fået en større stilling ved Sanistål som han også arbejdede for da han stadig var aktiv i ishockeyen i Danmark. Tak Madsen :-)

Og så har min gamle klubkammerat, foursomemakker og måske Danmarks største talent nogen sinde, Thomas Havemann, også valgt at hjælpe mig igen. Tusind tak fræser :-)

 

Jeg har fået alle de nye sponsorer op på siden under sponsorer, og man kan klikke videre til deres hjemmeside derfra inden længe !

 

Hav en rigtig god dag.

 

 

Med sportslig Hilsen Rasmus Hjelm