Hjemme igen - ganske kort

2009-03-15 08:50

Hej alle sammen.

Jeg er lige hjemme en lille tur, ganke kortvarigt. Tænkte jeg lige ville skrive et par linjer om den sidste uges træningslejr med Aalborg Golfklub på Emporda i Spanien.
Holdet og jeg ankom til Danmark i går over middag og allerede i morgen tidlig går turen syd på til Spanien for mit vedkommende. Denne gang med DGUs proteam og hele amatør landsholdet. Vi skal til Costa Ballena, som jeg kender godt fra min tid på landsholdet som amatør. Det er et fint sted og jeg glæder mig til at komme ned og få trænet igennem samt spillet nogle flere runder.
Allan Høgh sagde til mig den sidste dag, at det er vigtigt at få spillet mange runder, måske endda vigtigere end at slå bolde i timevis på træningsbanen. Det er på banen man lærer bedst. Der er ikke to slag i træk, der er ens på banen. Den omstillingsevne man gennemgår på banen læres kun på banen. Man slår typisk et teeslag med sin driver, for så at følge op med et wedgeslag, som forhåbentlig afløses af et putt. Nogle er rigtig gode til at gøre lignende når de står og træner, dvs. skifter jern, slag og mål hele tiden, men det vil aldrig blive det samme som at spille på banen.
Jeg er glad for at Allan er tilknyttet holdet. Han lærer mig meget og hans råd og vejledning nyder jeg rigtig godt af, for om nogen så ved han hvad det drejer sig om.

Nå, men den sidste uge har været helt kanon. Målet var at få banket noget rust af maskineriet og få nogle huller i benene, samt at få trænet det korte spil. Det er gået godt og spillet blev bedre og bedre for hver dag. Marcus Brown og jeg fik filmet svinget et par gange og kigget det igennem. Furesøs træner Russel taylor kom også kort ind over med et godt indput, og jeg er glad for den markante forbedreing der fandt sted i løbet af ugen. Jeg føler at jeg er meget tæt på, at være der hvor jeg gerne vil, så det er dejligt. Det er perfekt at jeg allerede tager sydpå i morgen, for så er jeg sikker på at få arbejdet videre med det. Efter næste uge burde jeg være endnu tættere på målet og formen inden sæsonen skydes igang med turneringer.

Det helt store fokus område i næste uge bliver putningen og det korte spil. Putningen var det eneste jeg ikke nåede at blive helt tilfreds med i den forgangne uge. Heldigvis er jeg i gode hænder de næste dage. Anders Christiansen har altid været god til at få min putning på rette kurs når det ikke lige kører, så det er jeg sikker på nok skal blive godt.

Jeg må hellere få kigget på min tomme kuffert, der skal fyldes igen, så jeg vil slutte her og blot henvise til galleriet. Der vil inden for kort tid blive lagt et par billeder fra turen til Emporda i Spanien med Aalborg golfklub.

Hilsner fra Rasmus