Et par gode nyheder – ny sponsor og ny mand til teamet - sæsonstart på trapperne ☺

2017-02-16 21:26

Hej folkens.
 

Nu tør jeg godt løfte sløret for et spændende tiltag, men inden overraskelsen røbes skal der lige lidt forhistorie til.

 

En herlig gut som Søren Kjeldsen inspirerer mange – også mig. Det er som om, at når han begynder at fortælle om sig selv – ja så lytter man – også jeg :-)

Ikke bare fordi han er en dygtig golfspiller, men også i høj grad fordi han er så tiltalende som person. Han er hårdtarbejdende og så er han ikke bange for at dele ud af egne erfaringer, tanker og ideer. Netop den side af ham, det med at dele ud inspirerede mig til at kontakte Arne Nielsson. Jeg henvendte mig på en mail, hvor jeg blottede mig 100 %. Slutteligt spurgte jeg om han ville mødes til en snak, for at se om der var en ide i at indgå et samarbejde – og hvilke rammer han arbejdede indenfor. Jeg har utallige gange hørt fra folk omkring mig, at jeg ikke indfrier mit potentiale, og jeg indrømmer blankt at det mentale, det træner jeg ikke rigtigt så intenst som jeg træner alle andre aspekter at golfen.
At Arne takkede nej til et samarbejde skulle vise sig at åbne døren til noget helt andet. Arne henviste mig nemlig til en kollega som jeg straks henvendte mig til. Navnet jeg fik var Jesper Rasmussen, som ligesom Arne blev kontaktet via mail. Mehmet som udover at være min sponsor og gode ven, tog med til et par møder med Jesper. Vi var hooket med det samme og nu er vi altså blevet enige om en samarbejdsaftale :-)
Det er vildt spændende og jeg er sikker på jeg har fundet det jeg har savnet inden for området mentaltræning – noget kontinuerligt og ikke et quick fix. Som sådan er jeg ikke ”i stykker” men jeg er ikke god til at træne eller være bevidst om det mentale aspekt, ud over jeg (som de fleste) ofte tager ved lære ved at se tilbage i bagklogskabens lys.

 

Jeg har været hos Jesper nogle gange og hver gang går jeg derfra med oprejst pande, klogere og altid med hjemmeopgaver. Det er fedt, og det er virkelig rart at kunne sige at jeg nu træner mentalt – hver dag.

Det med lektierne skal man lige vænne sig til. Det er lang tid siden jeg har gået i skole :-) Og så troede man at man slap for den slags ved at vælge universitetet fra og gå sportens vej – LOL :-)
Ej det er bare gas, jeg nyder endelig at gøre noget jeg tror 100 % på indenfor det psykologiske. Det vi har berørt indtil videre vil ikke kun hjælpe mig som golfspiller på golfbanen, men også i hverdagen.

 

Desuden er der kommet et logo mere på både trøje og hjemmeside. Jeg var så heldig at komme til at spille Pro Am med Jørgen Hansen i løbet af sidste år på Ecco Touren. Jørgen er direktør i FREJA transport og jeg fandt hurtigt ud af at han var en hyggelig mand, som ud over at støtte bredden – altså Ecco Tour, også sponsorrede en af mine gode venner, Jeff Winther. Jeg husker at jeg fortalte Jørgen at jeg var glad for at høre at FREJA ikke kun støttede bredden, men faktisk også fandt en værdi i at støtte individuelt! Jeg spurgte senere Jeff om det var okay at jeg hørte Jørgen om han kunne se nogen værdi eller noget sjov i at sponsorere en som mig, og nu er vi altså blevet enige om at han også hjælper mig. Fantastisk! Jeg glæder mig til at få FREJA broderet på mit PUMA tøj og skal nok gøre hvad jeg kan for at Rasmus Hjelm, PUMA og FREJA bliver synlig på bedste vis :-)

 

På tirsdag drager jeg sydpå for at varme op til sæsonen med 10-11 dage i selvskab med mine kollegaer fra sidste år på Nordic League. Jeg kunne ikke få fri i denne uge til at spille med på Ecco Tourens Winter Series, så jeg må nøjes med at spille de to turneringer svenskerne afholder på Lumine i stedet.

Min første opgave på Challenge Touren bliver i Tyrkiet i April, så der er lidt tid til at det bliver "alvor" :-)

Det bliver godt at komme afsted og få noget græs under fødderne. Jeg skal ned og teste noget nyt grej, nogle inputs fra Jesper samt mine svingændringer. Jeg har ikke noget resultatmål, men jeg har nogle mål jeg har snakket med Jesper om, og overholder jeg disse, så skal resultatet nok følge med :-) Vigtigste er at jeg får overholdt mine aftaler og arbejdet med de nye inputs. Min sæson afhænger ikke af de kommende to turneringer, men jeg vil ikke stå i vejen for mig selv hvis jeg skulle gå hele vejen :-) Jeg har trænet rigtig fint, fysikken er god og svingændringerne går bedre end forventet. Med andre ord, så er jeg meget spændt på at komme afsted.

Jeg skal have Michelle og lille Philip med, så det bliver rigtig dejligt. Nu håber jeg især at vejret bliver godt, så de kan komme ud og se far lave nogle birdie - ha ha.

 

God aften herfra.

 

Med sportslig hilsen

 

Rasmus Hjelm