CT kortet en realitet - SÅDAN - Tourskolen venter forude!

2016-10-16 20:18

Hej med jer.

 

Og undskyld mange gange for at der har været så lidt aktivitet både her og på min facebook side. Jeg har været lidt hængt op - for 2 uger og 5 dage siden kom Michelles og min lille søn til verden. En dag og en oplevelse jeg aldrig glemmer. Tænk at blive taget med en sådan storm. Kærligheden til en lille skid som ham er fuldstændig vanvittig, og man har ingen ide om hvor vild en oplevelse det er at blive forældre før man har oplevet det! Lille Philip er skøn og vi nyder alt han bringer med af udfordringer, bleskift, søvnløse nætter etc. ;-)

 

Nå men 2016 har været et vildt år. Jeg var egentlig lidt i tivl om jeg skulle fortsætte, men jeg mødte nogle folk og snakkede med de nærmeste som overbeviste mig om, at jeg skulle kæmpe videre. Det er man pænt tilfreds med nu. 2016 startede som lyn og torden. jeg skulle lige over de første to Winter Series før jeg havde fået banket vinterrusten af, og så tog det ellers fart. På 6 turneringer blev det til to sejre, hvor jeg faktisk var i førebold i 4 af dem. Jeg spillede virkelig godt, og jeg var overlegen tee til gren i den periode - det bedste jeg nogensinde har spillet! 

 

Derefter kom en periode med lidt modgang, modgang er forventeligt i løbet af en sæson og bør ikke overraske nogen, men med familieforøgelse i vente og udsigten til hurtigt at kunne sikre CT kortet blev jeg en smule frustreret. Jeg var hurtigt oppe og føre rankingen efter min anden sejr, og der var egentlig ikke nogen grund til at det sku blive spændende til sidst, men det blev det. Heldigvis ramte jeg en super uge  for to uegr siden i Himmerland. resultatet blev en udelt 2. plads, og jeg fik distanceret stort set alle dem der lurede på at komme forbi til sidst. Det var go timing og faktisk turneringen umidelbart efter lille Philip kom til verden. Jeg havde kun trænet en time inden turneringen i Himmerland (og det blev gjort så hurtigt at jeg glemte at få mine golfsko med) på 10 dage, nåede lige at få afviklet en prøverunde på Old Course (ingen opvarmning), men spillede ikke et eneste hul på New Course inden turneringen. Den lille trækker sku i en, og hver gang man er på vej ud af døren vil man bare gerne vende om igen. Utroligt hvad sådan en lille en kan gøre :-)

Jeg kender heldigvis Himmerland ret godt, så der er ikke noget der overrasker mig derude og heldigvis udnyttede jeg mit kendskab til banen godt, og var meget tilfreds med ugen. Lidt ærgerligt ikke at gå hele vejen, men Wennstam var bare 5 % bedre sidste dag - hatten af for det.

 

Jeg vil også gerne lige gratulere Mark Haastrup med en imponerende sæson. Tænk at vinde 4 gange! Jeg syntes selv det var vildt at vinde hele to gange, men den doblede han lige! Mark er en kanon fyr, som jeg håbre på at komme til at rejse med næste år. Han er ligesom mig en gammel ræv i gamet, og vi er egentlig ikke så forskellige i vores tilgang til golfen. 

 

 

Der er mange der skal have en tak i forbindelse med min personlige succes i år. Vigtigst af alle min kæreste Michelle, for en forståelse for at at golf er  mit drømme job, og at hun har givet mig 100 % opbakning hele vejen. Min familie for at have opdraget mig til at være vedholdende og flittig i det jeg gør, samt givet mig nogle værdier, der gør at mine kollegaer kan holde mig ud, og ikke mindst lært mig at succes kommer via hårdt arbejde. Tak til min nye træner og ven Mark Housego for at tage udfordringen op, og for at trykke på nogle knapper der har gjort mig til en bedre golfspiller. Alle mine sponsorer (Guldbageren Vestbyen, Dit Bilpleje Center, Puma, Titleist & Footjoy, Jens Piper, Mehmet og Martin fra Tourct IT, Redmark, Asaa Skilte og Aalborg Golfklub), samt de mennesker der er så flinke at skrive eller ringe i løbet af sæsonen.

 

Sæsonen er ikke helt slut endnu  - Tourskolen ventre om 3 uger! Nu kan jeg for første gang spille frit på second stage, så jeg håber på at ramme niveauet og spille om Europatour kortene på Catalunya! Det er helt sikkert målet :-)

 

Mange glade sportsshilsner fra Rasmus Hjelm - CT spiller :-)